Tuesday, July 31, 2012

Tidak Ponteng Kelas Kerana Cikgu Cantik


Seorang guru mengajar subjek bahasa Inggeris yang bernama Lin Xuewei menjadi terkenal secara tiba-tiba di Guangdong University of Foreign Studies Business College. Dia menjadi popular bukan kerana memakai pakaian yang ketat dan seksi tetapi kerana kecantikan semulajadinya sehinggakan dia digelar "Goddes Sister". 


Disebabkan kecantikan yang dimiliki oleh Lin Xuewei, kebanyakan pelajar-pelajar di universiti tersebut tidak lagi ponteng kelas apabila cikgu bahasa Inggeris ini masuk mengajar. Menurut rakan sekolah sekolahnya dahulu, dia digambarkan sebagai seorang yang mempunyai kecantikan yang sangat sempurna. 

Ada juga yang berjenaka dengan mengatakan kalau la dari dulu lagi cikgu-cikgu yang mengajar bahasa Inggeris ini cantik, sudah tentu prestasi subjek bahasa Inggeris meningkat. Ada juga pelajar yang menulis untuk meminta Kementerian Pelajaran supaya mula mengambil guru-guru yang cantik sebagai tenaga pengajar.

 sumber : nicknashram

3 comments:

  1. 100% betul...cer tanya ex students SK Batu Kikir & SK Serting Felda...

    ReplyDelete
  2. Bermakna selepas ini satu kreteria tambahan untuk dipilih jadi guru mesti cantik dan tampan... baru murid suka dan minat hendak datang sekolah...setuju ..heheheh

    ReplyDelete
  3. macam cg Murni kat SNS dulu hee hee, masa cg Murni mesti masuk cepat dalam kelas

    ReplyDelete