Wednesday, July 25, 2012

Semoga situasi ini tidak berlaku dalam perkhidmatan pendidikan kita.

Pelanggan adalah "raja" dalam apa jua perkhidmatan. Dalam perkhidmatan pendidikan selain murid sebagai  pelanggan utama, pegawai pelajaran , guru, ibubapa dan masyarakat juga pelanggan kita. Kita selalu dengar pimpinan kita berkata " adanya kita bekerja di sini (sekolah ,PPD, JPN) kerana adanya murid (pelanggan)". Justru memberi layan utama dan istimewa kepada pelanggan sewajarnya menjadi keutamaan staf atau kakitangan terutama di bahagian kaunter (sekolah, PPD, JPN) kerana ia adalah pintu atau cermin untuk pelanggan mentafsir atau menanggapi baik atau tidaknya insitusi kita seluruhnya.

Kita berharap situasi seperti dalam gambar di atas tidak berlaku dalam perkhidmatan kita yang mulia.


2 ulasan:

Anonymous said...

bakpo xdok boh.belana kokna disekoloh

USR BLOGGER TEAM said...

Tu lah pakat tolong peringat jangan yang sunat jadi wajib dan yang wajib jadi sunat..

Post a Comment