Monday, April 23, 2012

Terkini Perlantikan PJJ ke DG41

Bagaimakah kedudukan pelantikan rakan-rakan guru PPLD yang sambung belajar terutama melalui PJJ ke DG41 setelah urusan "kenaikan pangkat" ke DG41 dibatalkan selaras dengan pembatalan SBPA. Kami berusaha mencari maklumat dipelbagai laman web seperti kesatuan guru, forum atau SPP dan Bahagian Pengurusan Sumber Manusia. Akhirnya kami temui melalui facebook seorang  ahli NUTP berkaitan maklumat terkini isu berkaitan.

Klik DI SINI  atau DI SINI untuk maklumat lanjut


236 comments:

  1. Asmkm..Tahniah guru PPLD yg belajar naik gred DG41..tapi suatu perkara yg malang guru PPLD yg naik gred DG41 ialah peluang nak jadi GB dah x ada.Walahal mereka ini berpengalaman melebihi 20 - 30 tahun.Peluang dinafikan kerana perjawatan GB gred DGA34 @ DGA38.Pihak Kementerian,JPN,Cuepec,Nutp,Majlis GB,PPD harus berfikir secara rasional mengenai perjawatan GB.Takkan dok main takuk lama..Meningkatkan Profesinalisma,taraf keilmuan GB juga termasuk dlm memperkasakan sekolah kebangsaan..walsallam.

    ReplyDelete
  2. tuan ngarah tak buat keja ke

    ReplyDelete
  3. pjj oum je tak naik dg 41.
    ni bukan transformasi pendidikan tapi diskriminasi pendidikan

    ReplyDelete
  4. nak dpt result baik utk murid2, tapi nak naik dg41 susah macam *&#$%%^

    ReplyDelete
  5. NUTP TAK BOLEH DIHARAP

    ReplyDelete
  6. raayat didahulukan ....taikkkk phui

    ReplyDelete
  7. Apa yang diharapkan agar Tok Menteri dapat melihat hal ini dengan lebih dekat....

    ReplyDelete
  8. Kalau ikut surat pekeliling hanya PJJ OUM sahaja yang akan diberi kenaikan ,,, macam mana kami yg PJJ selain OUM ni ???

    ReplyDelete
  9. Mcm mana blh x ada kekosongan, kerajaan mmg dh sedia maklum pelaksanaan naik taraf guru2 ke siswazah di sr 50% sm 90% mmg sepatutnya tidak timbul soal kekosongan. Apa yg perlu lantik saja, guru2 mmg layak berada di gred 41. Sama ada secara pjj, separuh masa, sepenuh masa, oum atau ipg semuanya sama bertujuan menaikkan taraf guru sejajar dgn dasar spt yg saya sebutkan tadi.

    ReplyDelete
  10. Apabila isu pelantikan ini dilaksanakan, kerjaan bukan rugi, segala ilmu yg cikgu pelajari semasa di U akan dimanfaatkan sepenuhnya di sklh. Sekarang ini, isu pelantikan diperkotak-katikan membuatkan rasa tidak senang hati dikalangan guru2 pjj. Yg jadi mangsa sklh, anak2 murid yg tidak berdosa..guru2 mogok tak nak mengajar dgn jujur..krna siang mlm asyik dok pikir masalah ni yg tak kan ada kesudahannya. Pikirkanlah Pak Menteri!!!

    ReplyDelete
  11. betul tu.....ntah apa2 konon nak ada di sek ren guru yang berdegree sblm thn 2010.....bila kita menyahut saranan kementerian pend....tup2 ditangguhkan plak pelantikan kita.....cakap serupa bikin......sekrg ramai cikgu-cikgi pikir banyak kali tuk belajar....org2 atasan ni tido aje ke....@ pekak kan telinga ...bila kitorang mengeluh ni....ini semua boleh menyebabkan gangguan psiko kpd guru2 pjj.....ingat2 anak kami yg mencorakkan pemimpin akan datang ....

    ReplyDelete
  12. itulah akibatnya pilih kerajaan yang salah
    oleh itu apa kata kita ubah kerajaan..

    ReplyDelete
  13. I rasa ramai guru2 PJJ yang mengeluh kerana belum di lantik ke DG41. Kerajaan beria2 nak mensiswazahkan guru2 tapi bila dah berlambak guru ada Degree dia orang tutup mata sebelah pula pura2 tak nampak. I mohon agar pihak berkenaan supaya menjaga perasaan guru2 ni kerana kami, hari2 berdepan dengan student dan kemungkinan ramai Guru2 akan mengalami STRESS dan BP naik, kami perlu pembelaan sebelum kami orang bangun dan mengamuk.

    ReplyDelete
  14. nasib akula dah 2 tahun belajar tapi masih tersisih keringat aku kena kejakan kat sek. tu yang rasa sakit hati tahap maksimum dah ngan kerajaan sekarang. semua yang dia cakap berdolak dalih selagi aku tak dapat surat selagi tu aku takkan percaya dengan kpm melaysia. semua yang duduk kat kementerian tu tido ke

    ReplyDelete
  15. Lain kpm tak usah buat perancangan mengarut je

    ReplyDelete
  16. entahlah...dah malas...

    ReplyDelete
  17. kah...kah....kah... malang sekali.

    ReplyDelete
  18. Sebenarnya KPM ni dok memikirkan bagaimana nak menambahkan beban tugas guru, lepas satu, satu kerja yang kena buat.sehingga masa untuk mengajar pun terpaksa buat kerja lain.

    ReplyDelete
  19. Surat Tawaran DG41 untuk guru PJJ sudah keluar mulai 15.8.2012. Sabarlah rakan-rakan sekalian.

    ReplyDelete
  20. spp sabah kata ada da waran utk perlantikan pjj ni

    ReplyDelete
  21. yang belum ditemudugakan...macammana..ramai yang tamat belajar 2009..tapi baru memohon ke dg41...adakah diabaikan???

    ReplyDelete
  22. apalah dosa kami pada kpm sehingga dianiaya begini..sepatutnya guru yang dah berumur 40an ni diberilah kelonggaran tanpa temuduga..angkat dg 41 terus..hargailah jasa kami yang beribu orang lagi ni...mengundi dah tak lama lagi..macam mana yaaa...

    ReplyDelete
  23. Sabar mmg boleh sabar... tp semakin lambat lantik akan rugi dr segi tarikh lantik nanti yg biasa mengikut tarikh tahun semasa maknanya kalau pjj 2009 dan 2011 akan dpt tahun lantikan sama..

    ReplyDelete
  24. pening2.. belajar susah dah abis belajar pun susah juga..,

    ReplyDelete
  25. jangan cuba merajuk, anda yg memilih utk jadi guru, tanpa paksaan, jika tak puashati tukarlah kerjaya jika rasa diri dianiaya!

    ReplyDelete
  26. bersyukurlah anda digelar guru, jangan sekali-kali nak kritik kerajaan,tanpa kerajaan anda akan kebuluran tau?tanya ka diri apakah sumbangan kita sebagai guru kepada negara, apakah komitmen utama kita?kalau asyik nak gaji besar lebih baik pergi berniaga, kalau niaga tanpa kerja kuat bukannya boleh kaya mana, betul tak?

    ReplyDelete
  27. memang benar anda adalah siswazah!pernahkah anda menilai diri sejauh manakah anda sebagai guru siswazah yang berfikiran matang?Tlg fikirkanlah ramai lagi orang yg lebih malang drp kita yg memerlukan bantuan, jgn terlalu mementingkan diri,gunakan ilmu kita utk membantu diri kita dan anak-anak mrd kita serta orang-orang yg memerlukan bantuan. Sentiasa bersyukur dan sabar!

    ReplyDelete
  28. rupanya letih jugak tunggu buah tak guguq2 ni

    ReplyDelete
  29. entahlah...nak marah pun tak tau kepada siapa.. kadang2 nasib orang tak sama.

    ReplyDelete
  30. pahtu guano crito, tunggu je lah labu, kata p. ramlee

    ReplyDelete
  31. Salam sejahtera. Berita gembira buat semua guru-guru yang telah tamat menjalani PJJ dan telah mendaftar untuk ditemuduga di portal spp. Pihak SPP akan mengeluarkan senarai calon yang akan ditemuduga ke dg41 mulai 11 september 2012 dan calon-calon akan ditemuduga mulai 18 september 2012. Sila layari laman sesawang SPP mulai 11 September 2012. Sekian.. Harap maklum..

    ReplyDelete
  32. Good news. Buat semakan dlm e-permohonan spp. Bukan dlm semakan dlm talian yang biasa tu. Masukkan no i.c dan password. Ada tarikh surat perlantikan pada 15.8.2012... Tunggu surat la kita. Dengar cerita tarikh perlantikan pada 2.10.2010 (tapi tak sama dgn org lain-tarikh berbeza-beza).

    ReplyDelete
  33. Dah hampir sebulan spp kata surat lantikan dah di keluar (15.8).. tapi sampai hari ni tak dapat-dapat lagi suratnya.... betul ke ada perlantikan ni? atau masih lagi dimanipulasi?

    ReplyDelete
  34. Betul. Berita ini adalah benar. Saya baru hari ini dapat surat tawaran lantikan ke dg41. Jgn putus asa n buat tuduhan melulu. Memang agak tertekan menunggu jawapan yg x pasti. Tapi alhamdulillah, akhirnya pihak kpm,jpa, n spp menunaikan janji n mendengar keluhan guru2.

    ReplyDelete
  35. masih menunggu buah durian tak gugur.lama dah,bertahun-tahun.

    ReplyDelete
  36. KAMI GURU PJJ DI SABAH MASIH MENUNGGU SURAT TAWARAN DARI SPP.BILA TELEFON SURUH BERSABAR ALASAN TERLALU RAMAI.SEHINGGA 18 SEPTEMBER 2012 TIADA KHABAR BERITA.DEKAT DAH PENCEN NI,PTPTN SUDAH LAMA POTONG GAJI.TUNGGULAH JIKA DIIZINKAN ALLAH.CAKAP BANYAKPUN TIADA GUNA BIKIN SAKIT HATI SAHAJA.ORANG SABAH KALAU HILANG KEPERCAYAAN HABISLAH....USNO TUMBANG,BERJAYA TUMBANG, PBS TUMBANG, TIDAK MUSTAHIL UMNO AKAN TUMBANG PRU 13 DI SABAH.

    ReplyDelete
  37. SPP TALI BARUT KERJAAN DAN TIDAK HAIRAN BERMACAM ALASAN.DULU GURU PJJ HABIS BELAJAR TERUS DILANTIK TAPI SEKARANG MENANGIS AIR MATAPUN ADA SAHAJA ALASAN BEKU,TANGGUH,GANTUNG.JADI KITA SEBAGAI RAKYAT BIASA KENA BERSABAR PERMAINAN MEREKA INI.KALAU RASA RAKYAT TERTIPU SETIAP MASA TUKAR BAJU BARU.AJAR SIKIT.

    ReplyDelete
  38. tambirang saja sabahan,mlm mengundi dapat rm 50 tatap sukung umno. guru2 confirm cai2 aka barua umno..

    ReplyDelete
  39. tinggu pru 13 tukar kerajaan mesti berani jo

    ReplyDelete
  40. YANG CAKAP SABAHAN TEMBIRANG TAK SEDAR DIRI BERPULUH RIBU GURU SEMANANJUNG CARI MAKAN DI SABAH.KALAU SABAH TIADA CONFIRM RAMAI NGANGGUR.

    ReplyDelete
  41. Tahniah kepada guru2 yang telah menerima surat tawaran lantikan DG 41... walaupun penantian satu penyiksaan, akhirnya dapat juga...bersyukurlah...kerajaan tidak zalim sepertimana yang di perkatakan...

    ReplyDelete
  42. Begitulah mulianya hati seorang guru walau disiksa selama dua tahun ................

    ReplyDelete
  43. lupa kan jee lantikan 41...bikin sakit jiwa jee

    ReplyDelete
  44. saya dah dapat suratb lantikan semalam..alhamdulilah..kawan-kawan pun akan dapat juga..sabar dan tunggakan ada..jangan bimbang

    ReplyDelete
  45. salam...saya baru je dipanggil temuduga 21 sept dlu..sabarlah rakan-rakan, kalau niat kita ikhlas mendidik anak bangsa pasti ada rezekinya...tp kalau bekerja tak seberapa, mengharapkan kenaikan gaji semata.matam kita tak kan kemana...ingat, Allah yang menilai dan memberi rezeki untuk kita. jangan menyalahkan orang lain kalau rezeki bukan jd hak kita...

    ReplyDelete
  46. memg spp ada sedikit perubahan.....kalau sejak 2010 check kat semakan online tarikh interview xde..now saya dah pergi pd 19/9/2012..pas tu check lagi tulis ..dlm proses ( kalau dulu tulis tiada)....( masa interview i tanya pada budak spp ckp within 3 weeks result akan kluar)yea ada perkembangan dari spp tidak mengecewakan..jadi bersabarlah....insyallah ada..

    ReplyDelete
  47. yela..penat dah tunggu ni..duit dah berpuluhribu habis..isi borang dah banyak kali..belum rezeki nak buat macam mana...

    ReplyDelete
  48. ya lah.bila lah nak dapat surat lantikan DG41?.Saya pun dah genap tempoh dua tahun menunggu.janganlah ada yang mempertikaikan tugas guru.Sebab hanya seorang guru yang tahu betapa susahnya menjadi seorang guru.

    ReplyDelete
  49. sepatutnya dpat ijazah saja automatik dinaikkan ke dg41..dulu suruh guru bergraduat, perlu berijazah, bertahun-tahun guru mengajar, jangan pula dg41 dikatakan tiada kekosongan. Kami bukan anak-anak kecil untuk diperbodohkan begitu..jgn marah keluhan kami

    ReplyDelete
  50. alhamdullillah.... baru check telah diperakukan lantikan tetap ( interview 19/9/2012)kerisauan tetap dihati bila pikir 2 tahun lagi kut utk dpt surat tawaran...berdoa harap dipermudahkan....

    ReplyDelete
  51. URUSAN TAWARAN PELANTIKAN KE JAWATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH (PPPS) GRED DG41 BAGI CALON PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (PPPLD) YANG TELAH DITEMU DUGA PADA TAHUN 2012

    Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma (PPPLD) yang telah memperoleh Ijazah Sarjana Muda melalui program pensiswazahan secara sepenuh masa atau melalui Pengajian Jarak Jauh (PJJ) dan telah ditemu duga oleh Suruhanjaya mulai 18 September 2012, urusan pelantikan calon yang diperaku dalam temu duga akan diproses setelah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) selesai membuat urusan naik taraf jawatan berkaitan.

    ReplyDelete
  52. kerajaan kita ni banyak betul komitmen. Semua nak dibantu. dri budak tahun 1 hingga dah besara. Tpi masing2 dah ditugaskan oleh PM. Mcm JPA. SPP, KPM tak kan tak tahu kerja. Mau juga NUTP, Cuepacs, nak ikut urus. Macam budak2 mau diajar kerja.

    ReplyDelete
  53. Kuala Lumpur: Seramai 10,715 graduan institut pendidikan guru Malaysia (IPGM) dan institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang tamat pengajian tahun ini akan dilantik ke jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah (PPPS) Gred DG41.

    Daripada jumlah itu, 2,960 orang yang tamat pengajian Jun lalu sudah ditempatkan secara interim dan dalam proses ditemuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP).

    ReplyDelete
  54. cegu baru...dah dpt dg 41...kita ni bila lah? tunggu sampai pencen kut baru dpt...

    ReplyDelete
  55. saya berharap pihak jabatan memandang serius tentang masalah ini.guru-guru yang masih belajar pjj ni pn agak bimbang nasib mereka akan datang.skrg ni kpm sudah sub kan pjj ke ipta dan ipts.saya harap tidaklah dipinggirkan seperti yg dihadapi oum. saya juga harap pihak NUTP memahami masalah kami dan memandang serius hal

    ReplyDelete
  56. NUTP diharap dapatlah perjuangkan supaya guru-guru yang telah habis belajar sama ada sepenuh masa atau pjj tidak perlu ditemuduga lagi. Lepas habis belajar kami tetap di sekolah sebagai guru, bukannya mohon jawatan lain selain guru.

    ReplyDelete
  57. SEMAKAN ATAS TALIAN (SPP online_)
    SELAMAT DATANG SUMILAH BINTI RAZALI
    Berikut adalah maklumat permohonan anda.
    NO. KAD PENGENALAN BARU : 740707105046
    NO. KAD PENGENALAN LAMA : A2732433
    NO. RUJUKAN : 70112118118

    1 PERMOHONAN STATUS : LENGKAP
    TARIKH PERMOHONAN : 13-05-2002 (habis belajar 2010)


    2 PANGGILAN TEMUDUGA TIADA

    3 KEPUTUSAN TEMUDUGA TIADA
    4 SURAT TAWARAN
    5 PAKEJ SETUJU TERIMA TAWARAN (PSTT)

    6 SURAT PENGESAHAN PELANTIKAN TIADA

    ReplyDelete
  58. Adussss sungguh malang nasib kita....akhirnya merana kerana tak terbela....

    ReplyDelete
  59. dah mula risau nih..my friend sampai la ni x dpt surat lantikan ( 15.8.2012)....kalau mereka x settle lagi mcm manalah kita yg interview 2012 ni nak dpt tarikh surat tawaran.....dan mengikut sumber dipercayai Dr fuad ckp bulan januari semua settle...( 7000 telah dihantar utk naik taraf...may be kwn tu termasuk dlm 2nd batch yg 7000 ribu ni)bersabarlah duhai hati....

    ReplyDelete
  60. Sy pon frust bila ramai kwn2 dah dpt surat dg41...yg lmbt intvw dr sy Pon dah dpt tapi sy menunggu n trus menunggu.....srt spp 3sept2012 tapi smpi skrg takde pape....myb sy tergolong kump yg tercicir coz kpm kata johor ada 400 org tercicir....huhuhu...
    Tapi kalu backdated takpe....redo jerlah dgn ketentuan tuhan

    ReplyDelete
  61. menteri n timb org johor..yg tersangkut tercicir pun org johor...guano ni.....sampai bila nak tunggu nih....

    ReplyDelete
  62. SABAR JE LA KAWAN2.......KALAU DAH REZEKI KITA TU TAK KEMANA...CUMA DIPERCEPAT ATAU DILAMBATKAN....SEGALA KERJA TUHAN TERKANDUNG BANYAK HIKMAT.......SAMA2LAH KITA TUNGGU......JANGAN SALAHKAN MANA2 PIHAK......

    ReplyDelete
  63. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  64. sehingga hari ni dah 4 kali aku telepon spp dan jawapan diaorang tungguuuuu......... dah naik muak dengar perkataan tu.

    ReplyDelete
  65. TU TANDANYE SPP MALAS NAK LAYAN..SPP HAMPEH MALAS N TAHI KUCING..SEGALA TAHI DUK DALAM TU..KERJA X SERUPA BIKIN.SURUH BLAJA KAMI BLAJAR TP BILA NAK DPT DG41 SAMPAI SKRANG X DPT.ASYIK TUNGGU....JE.DI MANA SILAPNYE SPP OR KPM?INGAT PRU13 DAH DEKAT..SEGALA KEMUNGKINAN BOLEH BERLAKU..

    ReplyDelete
  66. "Tanpa kerajaan anda kebuluran"..komen paling bangang...cikgu apa bangang sangat ni..

    ReplyDelete
  67. Klu janji tak ditepati munafik namanya. Mcm mana niiii????

    ReplyDelete
  68. janji ditepati konon......
    janji pada guru2...langsung tak ditepati.
    nak tunggu 10 tahun kot habis belajar baru nak lantik dg41...
    agaknya undi2 kami para guru mmg tak diperlukan..
    kami nak boikot PRU

    ReplyDelete
  69. berapa org lagi warga guru johor yg blm dpt tawaran ?Menteri dan Timbalannya dr johor, negeri org lain semua dah selesai dah!

    ReplyDelete
  70. hai, orang negeri pun banyak belum selesai termasuk saya yang masih menunggu perlantikan khort 2 oum habis belajar tahun 2010. Saya pun dah fedup dan stres tah terhingga fikirkan belum diikhtiraf lagi jawatan . Umur cecah dekat lima puluh dah. nanti pensen baru dapat gelaran 41?

    ReplyDelete
  71. sapa nak tolong kita ni...jujurlah kpm bgi tau kami apa masalah nya.....johorian yg tercicir....

    ReplyDelete
  72. Saya org Johor,dah dapat tawaran,ramai dah dpt kecuali mrk yg bermasalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. what do mean by bermasalah.....mengajar sek men cegu cemerlang ......cgpa 3.62......k.panitia..jkd....ketua pentaksir.....mcm.saya.....

      Delete
  73. Nak tlg boleh contact saya dgn syarat anda guru yg jujur Dan tekun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. how to.get your phone no....saya spt.di replies di atas.....

      Delete
  74. masalah kami adalah abis blajar okt 2010 dah 32..dec 2010 apply 41 duk bp temuduga di muar...lembap bulan 29.9.2012 temuduga telah diperakui.....member temuduga 5 2011 surat twran 3.9.2012 pun x dpt.......kami.tiada masalah...saya spt reply di atas...

    ReplyDelete
  75. sebenarny bukan kami brmasalah tapi mangsa keadaan.......jlnnya hrp tolg kami plz.....bp xde pusat temuduga.....muar ada....by the time...dibekukan....jadi sekrg dan temuduga dah diperakui.....what the problem actually?.....

    ReplyDelete
  76. tolg sikit ek.bukan golongan bermasalah tapi golongan tercicir diantara 14000 , 7950 dah settle 7000 kpm baru aplly naik taraf.....tpi sampai bila?

    ReplyDelete
  77. ada yg baru dpt tawaran bertarikh 22 februari 2013 (yg t/duga 2011) T/duga 2012 bila pula nak dpt ni...hu..hu

    ReplyDelete
  78. tak mungkin, maklumat silap

    ReplyDelete
  79. temuduga 2011 tarikh tawaran 2011 bln 12

    ReplyDelete
  80. Kwn.saya.kohot 2 intview mac 2011.....tarikh surat twran 3.9.2012 sementara disuruh apply dg 34....sudahnya pelantikan dec 2011 dg 41 rugi.setahun....mcm gitu.ke......tah-tah saya kohort 2. Aplly dec 2010 dg 41......lembab beku interview 9 2012.. dg 32....jgn lantikan 41 thn semasa....org .johor

    ReplyDelete
  81. Kalau gitu boleh mohon tolak lantikan ja lah, jika rugi setahun

    ReplyDelete
  82. Kalau tolak lagi rugi

    ReplyDelete
  83. Mengapa spp buat gitu, tak adik bagi kita org ni dah Tungus 2 thn skrg rugi gaji sth

    ReplyDelete
  84. Bagaimana yg lain, Adakah semua rugi 1 thn atau seorg dua sja

    ReplyDelete
  85. Tlg aja cara nak tuntut balik kerugian tu

    ReplyDelete
  86. member tu.dah.ke spp...kpm..buat dasar baru pasal.34 sbb duli.ramai.tolak 41 sbb 34.......tapi kallau sayalah saya trima.sbb nanti.makin bertangguh gaji.pun dah 4500 cuma rugi 1 thn 41......tulah pndpt saya yg belum.41 ni menunggu buah.x gugur

    ReplyDelete
  87. Kalau tolak nanti Tunggu sampai bila blah dapt

    ReplyDelete
  88. Tak boleh naik gred serentak dlm sthun akan rugi 1 thn dg41

    ReplyDelete
  89. pada mereka yg temuduga 2012....tercicir ..kohort 1..dan 2...meh kita gerak gempur kpm...sbb ikut pekiling spp 6 nov....urusan naik taraf dilakukan oleh kpm....diam x diam dah 7 bulan diperakui...kami ni mangsa....temuduga beku...2011 wlupun applly 41 dec 2010...rasenya yg temduga 2011 da settle kan.....kini giliran kita yg tercicir...cemerlang.,,lagi buka yg masalah,,,,,

    ReplyDelete
  90. Dapt tapi rugi juga

    ReplyDelete
  91. Aku rugi setahun ada siapa yg sama kes spt saya

    ReplyDelete
  92. Kwn mohon 41 sept 2010 tapi Tarikh perlantikan disember 2011, aci tak?

    ReplyDelete
  93. cakap sedap tukar baju baru... kalau baju baru tu tak muat macamana??.. terimaje lah ketentuan Allah..selayaknya kita merasa bangga tamat belajar bukan memaki hamun kerajaan pulok.. kamu semua ni betul sangat ke ..nak tukar kerajaan.. entah-entah lingkup kita semua kalau kerajaan bertukar..cisss puihhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu sedara berada d tpt kami mungkin sedara jga akan rasa benda yg sama. kami cg2 tua ni punyala pulun blajar dgn duit sendiri untuk tingkatkan diri tetiba penghargaan yang kami harapkan dinafikan. guru muda yang baru setahun jagung dapat gaji lebih tinggi sedangkan bebanan tugas kita sama atau mungkin lebih lagi seduai dengan pengalaman kami....kalau sedare d tempat kami apa yang sedare rase? adilkah ni?

      Delete
  94. hish kita pernah pun cite politik kat sini..mengenang nasib belum 41 adalah.....jaga bahasa..bahasa jiwa bangsa....

    ReplyDelete
  95. x pernah cite pollitik...

    ReplyDelete
  96. URUSAN TAWARAN PELANTIKAN KE JAWATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH (PPPS) GRED DG41 BAGI CALON PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (PPPLD) YANG TELAH DITEMU DUGA MULAI SEPTEMBER 2012 HINGGA FEBRUARI 2013

    Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma (PPPLD) yang telah memperoleh Ijazah Sarjana Muda melalui program pensiswazahan secara sepenuh masa atau melalui Pengajian Jarak Jauh (PJJ) dan telah ditemu duga oleh Suruhanjaya mulai 18 September 2012 hingga 7 Februari 2013, urusan pelantikan calon yang diperaku dalam temu duga sedang diproses secara berperingkat-peringkat mengikut tarikh temu duga mulai 25 Mac 2013. Surat tawaran pelantikan akan dikemukakan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia untuk urusan penempatan.

    Muat naik pada 26 Mac 2013

    ReplyDelete
  97. kawan saya dah dapat lantikan tapi tarikh lantikan 2 januari 2013 sedangkan permohonan 2010 . ketidakadilan jenis apa kpm ni...

    ReplyDelete
  98. letak jawatan aja,sbb waktu muda-muda tu x berlajar betul-betul, nak salahkn org lain pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko la letak jawatan sbb x tak buat keje.

      Delete
  99. kan kpm dah nyatakn tak ada jaminan utk gaji atau jawatan lebih tinggi,tujuan lanjut pelajaran adlh utk keperluan semasa supaya anda tidak ketinggalan zaman.Dg41 perlu bergantung kpd adanya jawatan kosong.Org muda diberi keutamaan sbb mrk bersemangat tinggi utk mendidik, guru yg tua-tua lazimnya majoriti dah fikir akan pencen dan krg bermotivasi utk bekerja.

    ReplyDelete
  100. kalau hanya harapkan gaji yg tinggi boleh mohon kerja di Singapura tak perlu tunggu utk lantikan dg41 kan dah dpt ijazah kalau dah bangga dgn segulung ijazah tu cubalah mohon jawtan sebagai guru di situ, lepas tu baru anda sedar anda ni bernasib baik krn diberi kerja sebagai guru di negara ni.Anda digalakkan meninggalkn profesion ni krn ramai lagi yg sudi mengambil alih.Insaflah!

    ReplyDelete
  101. betul tu, kalau letak jawatan baru timbulnya jawatan kosong utk yg lain....saya sokong!

    ReplyDelete
  102. dunia ni tak adanya keadilan, cuba lihat jari-jari di tangan anda panjangnya tdk sama, nasib manusia tlhpn ditakdir oleh Allah, bagi iman yg jujur dan ikhlas maka dptlah krn rahmat tu dr Allah, yg tdk dpt cuba imbas kembali adkah anda tlh berkhidmat dgn penuh keikhlasan sebagai guru yg berwibawa.

    ReplyDelete
  103. kpd semua warga guru, tlg berhenti merajuk krn anda semua perlu bersyukur krn masih digelar guru dan menerima gaji tetap setiap bulan, berbanding dengan negara lain, hanya guru yg berprestasi tinggi akan diteruskn perkhidmatan mrk.kalau tdk mrk terpaksa mencari peluang di negara lain.Diminta memperluaskn fikiran anda.

    ReplyDelete
  104. salam rasenya blog ni diwujudkan utk pjj..full time...yg nasibnya serupa dengan kami ....YG angkatan baru yg kata kami ni malas nak belajar masa muda2 tu...tak payah masuk dalam ini bloglah..suh..suh..suh main jauh2..jgn nak menyibuk kacau blog pjj...full tima yg senasib kami.... cegu berijazah baru ni jgn perasanlah ngajar tergagap....melenting asyik naik angin aje...kerja mcm hampeh...

    ReplyDelete
  105. cgu2 baru byk sng...lapor dri trus lntik..stahun dh sah jwtn...cgu dlu 3 thn baru sah

    ReplyDelete
  106. dh 3 thn hbs bljr....just pray,wait n see..nk buat apa lg...

    ReplyDelete
  107. kesian kita kan,,,,abis blajar april 2010,,,,masa tu dah 32,,,kita x pernah tunggu atau bertangguh,,,,konvo bulan 10 pas tu,,,dec 2010 apply 41,,,,beku temuduga,,,, temuduga bulan 9 2012....adilkah kalau perlantikan 41 januari 2013....( surat blum dpt- johor)

    ReplyDelete
  108. memang sangat-sangat tidak adil

    ReplyDelete
  109. klu betul lanntik jan 2013 rasanya kita ni telah menjadi mangsa..p** 13. duit dah xde kot... bayangkan 8000x7500org =60juta...pk

    ReplyDelete
  110. kita golongan guru yg dikorbankan...apa la malang...dah la time base 10 tahun..

    ReplyDelete
  111. Saya guru pjj juga dak kata jgn pertikaikn lagi Hal tarikh lantikan itu bkn bidang hak kita,sebagai penjawat awam kita perlu sentiasa akur Dan turut kpd perintah Dan Dasar Karajaan.anda kata x adil,persoalannya anda hamba kpd Karajaan jgn Cuba lampu batasan.jika rasa krg senang hati buat sekolah sendiri x perlulah Tunggu dg41.jgn lampau angkuh sgt dgn ijazah yg di terima sbb itu adalh tanda simpati yg diberi oleh kerajaan kpd guru yg mustahil menerima ijazah mengikut Saluran pertama iaitu utk pljr cemerlang dlm SPM.

    ReplyDelete
  112. kita mmg mangsa PRU 13...org yg tak buat apa2 sedap2 je dpt duit BRIM...ada yg pakai honda parking jauh2 nak gi ambik duit BRIM.. hak kita sbg guru diperlekehkan...sbb guru golongan yg baik2..tak akan adakan piket atau rusuhan..menurut je apa yg dikata...cuba buat mcm ni pada jabatan lain...

    ReplyDelete
  113. mmglah dulu tak kisah sgt naik ke tak naik dg41...skrg dgn beban tugas guru yg berlambak...semua nak online...duit nak beli laptop lagi...nak byr bil internet lagi...nak gi spa lagi...yelah...sbb stress byk kerja...tertunggu2 jugaklah bila agaknya nak dpt surat lantikan...BISP dah kena tarik...cepat je bila nak tarik..siap kena byr balik lagi...

    ReplyDelete
  114. akhirnya..dpt dg 41 tadi..alhamdullillah tapi kecewa amat sangat....abis blajar april 2010, konv0 bulan 10 2010. apply dg 41 dec 2010...beku...temuduga 9 2012...dan dg 41 1.1.2013...mula2 nak terima tapi pengetua sendiri cadangkan buat rayuan atau bertanya spp...rasenya x salah kalau kita cuba bertanya...johor

    ReplyDelete
  115. ada sesiapa dari negeri selangor dah terima surat tawaran...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada, kawan saya dah dapat surat tawaran dan surat penempatan, mohon jan 2011, temuduga september 2012, dapat surat lantikan tarikh 18 april 2013, tarikh lantikan jan 2013, saya masih terus menunggu........sedih

      Delete
    2. Daerah mano. .Yg dapat to ckg

      Delete
    3. Daerah sabak bernam ...selangor.
      Syukur .....akhirnya dapat surat tawaran...pagi tadi ambil kat jps.....mohon 2010. ..temuduga oktober 2012.....tarikh dilantik 2 jan 2013......

      Delete
    4. Ada w kawan2 dari kohot 3 yg dah dpt surat tawaran lantikan. Tolong respon...

      Delete
  116. Sedihnya bila baca..

    ReplyDelete
  117. sedihnya klu dpt lantikan januari 2013. klu dpt lg awal atau sama tarikh permohon spp boleh dpt byk ckit tunggakan. boleh bayr duit ptptn...

    ReplyDelete
  118. udah-udahlah tu mengutuk dan mengumpat.sabar sajelah ye......

    ReplyDelete
  119. Assalamualaikum semua cikgu-cikgu yg berada dimerata malaysia...saya saje nak berkongsi rasa dgn kalian semua.Saya baru terbuka laman ini dan dari apa yang diperkatakan memang ada betulnya dari atas sampai keakhir dan ada juga tak betulnya. Dipendekkan cerita beginilah...kita belajar sebenarnya untuk mendapatkan ilmu dan boleh diapplykan utk anak-anak didik kita.Niat asal kita adalah utk mendptkn ilmu.Soal kenaikan pangkat,lambat..,cepat...,naik gaji dan apa-apa lagi yg sewaktu dengnnya jgnlah dipebesar-besarkan.Saya kira sebagai seorg pendidik malu rasanya kita meluahkan rasa sampai menyumpah seranah,mengumpat-ngumpat,caci entah mana-mana jabatan atau kementerian sampai membabitkan mana-mana pihak yg kita tak tahupun.Dimana budi bahasa kita dan iman kita sewaktu menulis atau memperkatakan sesuatu.Setiap gerak-geri kita akan dipersoalkan nanti..jangan jatuhkan maruah kita sendiri.memang orang tak kenal kita tapi hakikatnya kita tidak boleh membohongi diri kita sendiri.Saya adalah salah seorang daripada pemohon 41 macam kawan-kawan semua.Bersabar sajalah.Kalau niat kita belajar ikhlas.. ada rezeki insyaallah adalah..jangan bimbang.Saya harap kawan-kawan semua gunakanlah kata-kata yang bagus didengar dan boleh dimanfaatkan bersama. "JADILAH GURU PADA DIRI SENDIRI SEBELUM JADI GURU KEPADA ORANG LAIN "

    ReplyDelete
  120. saper yg menyebuk setuju dgn pernyataan KPM bahawa tiada jaminan tu....kenapa sebelumni boleh plak buat tarikh lantikan mengikut pekeliling 2010 tapi sekarang tidak....duit dah habis per....tu hak kami...sama macam yang lepas2....aper makner janji ditepati maka janji jadi janji dicapatila seperti apa yang berlaku di Pulau Pinang...berkumandang laungan janji dicapati....nak ker macam tu....
    perjuangan belum selesai....kalau ada rezeki takkan ke mana

    ReplyDelete
  121. Saya cikgu dari kelantan. ari ni 30.4.13 terima dg34. ijazah ogos 2010. online pohon dg41, Disemb 2010. Xingt nk klik pengakuan. Mohon semula 26.5.2011. Interview 19.12.2012. Sedang tunggu lantikan dg41. Apalah pula nasib saya? Bilakah agaknya tarikh lantikan yg akan sy perolehi? Apa yg pasti sy kena bnyk bsabar...insyaAllah. Minta tlg sesiapa komen...tq

    ReplyDelete
  122. terasa bagai dianaktirikan pula, apabila tarikh pelantikan kami yang telah dapat ijazah 2010, ditetapkan pada 2013. bukan saja tak dapat tunggakan tetapi hilang senioriti 2 tahun. kalau disebabkan kesalahan dan kesilapan sendiri boleh lah redha rasanya. tapi kami terima akibat daripada kelemahan orang lain. kekhilafan begini tak sepatutnya berlaku dalam era moden dan bidang profesional. bagaimana cara untuk mohon pertimbangkan kembali tarikh pelantikan kami?

    ReplyDelete
  123. Ramainya jadi mangsa untuk pancing...termasuklah saya....KERA DI HUTAN DISUSUKAN...

    ReplyDelete
  124. difahamkn rayuan akn menybbkn tawaran ditarik balik,peluang akn diberi kpd org lain.

    ReplyDelete
  125. saya pun.sama 2010..lantik.2013.......oklah kita redha.....tpi cuba depa bagi 2 atau 3 kenaikan gaji at least ok juga..seniority rugi 2 thn

    ReplyDelete
  126. yg atas tu menyamar jer jadi guru yg senasib kita. ntah2 klu kena kat batang hidung sendiri dia dulu melenting

    ReplyDelete
  127. ada tak kawan-kawan yg dilantik jan 2013 buat surat rayuan atau tel spp.....tolong respon

    ReplyDelete
  128. tak adil la cam tu,

    ReplyDelete
  129. Rayu tawaran akn ditarik,byk dah Kena

    ReplyDelete
  130. Somebody please do something... Kalau pelantikan Jan 2013 mmg tidak adil........

    ReplyDelete
  131. Letak jawatan serentak!

    ReplyDelete
  132. Pagi tadi saya dah g SPP. Pegawai tu kata, prinsip lantikan telah berubah..diubah oleh KPM.SPP hanya mengikut arahan. Pelantikan 2012 dibekukan untuk mengambil yang freshies. Lagipun kalau diberi lantikan 2010 @ 2011@ 2012, KPM x ada duit nak bayar gaji. Jawapan saya..INIKALILAH....

    ReplyDelete
  133. Dan ada 9000 org guru yang senasib dengan kita...Menurut si pegawai SPP bernama Encik Hamdan bin Satar dan Puan Norazurah. Lagi satu dema kata, susah lah kami kalau asyik nak melayan tuntutan cikgu2 je...(Ada ka patut...)

    ReplyDelete
  134. apa kata kita tuntut 3 kenaikan gaji.......diorg blum tentukan gaji permulaan.....at least x rase kerugian yg amt sgt......

    ReplyDelete
  135. pru 13 dah pun berlalu...nampaknye masih x mmbawa bnyk perubahan walaupun nasib kami dikorbankan.. ingatlah doa guru2 cam kami ni mungkin lebih bermakna...

    ReplyDelete
  136. Nampaknya tak akan ada sebarang perubahan la....

    ReplyDelete
  137. RAKYAT DIDAHULUKAN.....

    ReplyDelete
  138. guru di.......?????

    ReplyDelete
  139. oh.. my guru.....

    ReplyDelete
  140. itulah nasib guru sungguh malang.....convo 2010 lantikan 2013 ....apa nak dikato...

    ReplyDelete
  141. Mungkin ini antara punca2 kurangnya sokongan dari kakitangan kerajaan sendiri semasa PRU13. Belum kira masalah2 sebegini di Kementerian lain pulak... huhuhu..

    ReplyDelete
  142. Rasanya Pak Menteri Dr. Fuad Zarkashi pun dah tak boleh nak tolong kita dah sekarang ni... Sedih2.

    ReplyDelete
  143. Rugilah seniority 2 thn. Sekurang2nya pertimbangkanlah seniority kami... Terpaksa tgu lg 5 thn utk ke dg44...Sungguh x adil. Kalu x nak bg jgn bg semua. Ni ada yg dah terlepas seronoklah... Yg kami ni dianaktirikan... Kami bukan x redha dgn rezeki yg kami dpt cuma kami pertikaikan mcmana pihak atasan buat keje sesuka hati nak mengubah dasar...

    ReplyDelete
  144. Selamat Hari Guru semua . Tahniah kerana terus menyemai bakti kepada anak bangsa walaupun sering dirundung malang. Teruskan khidmat murni anda.

    ReplyDelete
  145. Politik""mangsa,x adil.........Mary yap.

    ReplyDelete
  146. "Guru Malaysia 1 Aspirasi 1 Agenda".Kamek cikgu dr Sarawak pun ada masalah yg sama dgn geng-geng seperjuangan sekalian. Konvo sept 2011, Interview sept 2012 tapi dilantik 02 Januari 2013.So kira hanguslah senioriti kamek setahun lebih.Yang bestnya kamek dpt dga34 pd 01 Januari 2013.Tak taulah mcm mana kenaikan gaji kamek kelak..

    ReplyDelete
  147. nasib kito la dianiaya....kecewa sgt2.... x de ke pihak yg boleh membantu....

    ReplyDelete
  148. Rasa terkilan yg amat sgt.... rakan satu sek sama2 wat pjj... dia online 14.12.2010..... panggil interview 2011dpt pelantikan backdated 2010.... Saya online 15.12.2010.... baru dipanggil interview sept 2012... tp lantikan 2013... tdk ke zalim mcm tu... hanya perbezaan online 1 hr sy rugi pelantikan 3 tahun.... Saya dah mula byr pinjaman walaupn x dpt pelantikan lg. Sedangkn ada guru pjj dg41 yg dah nak apply dg44 masih belum mmbayar balik pinjaman.... mmg kita harus redha... tapi kadang2 rasa mcm dianiya oleh KPM... biarlah adil... agk2nya bile berada dlm situasi ni, klau kita marah, masih lg di anggap x bersyukur? Sedih sgt2... Memang rs x salah sy pilih untuk pencen 56 thn krn rs profesion guru skarang ni sdh tdk dipndang mulia....

    ReplyDelete
  149. OMG..... itulah AGENDA di sebalik Aspirasi....

    ReplyDelete
  150. Salam.. Nak tanye... Saya last batch Pkpg graduatjulai 2010... Mohon temuduga disember 2010.. Dapt panggilan temuduga september 2011 tapi disuruh balik kerana ada penyelarasan gaji katanye tapi SPBA dibatalkan. .. Dipanggil temuduga semula september 2012.. Adakah saya juga senasib dgn kalian kerana masih belum dapat surat lantikan...

    ReplyDelete
  151. Salam mesra untuk saudara-saudari semua. Janganrisau , setiap usaha kita pasti Allah akan berikan ganjarannya. Saya tamat pjj 2008....dah apply lama..alhmadulillah berkat kesabaran tepat 16 Mei td saya dapat surat lantikan ke dg41 bermula 2/10/2010. InsyaAllah , ada tunggakannya. Jadi jangan kita salahkan orang lain terutama kerajaan. Kita berkhidmat penuh ikhlas untuk mendapat rezeki dan menjadikan anak didik kita insan yang cemerlang. Jangan kerana hal sebegini kita
    ngin tukar kerajaan. Fikir seribu kali, kalau baik perubahannya, oklah...tp klu sebaliknya..mcamna? Alhmdulillah, kerajaan kita masih utuh...cuba lihat...belum dapat membentuk kerajaan baru, sudah kecoh... kerajaan yang mcm tukah yang diinginkan? tak kesian ke kat anak cucu kita nanti......

    ReplyDelete
  152. saya pun menerima nasib yg sama..apa yang patut kita lakukan untuk mendapatkan hak kita..

    ReplyDelete
  153. Lantikan 2 Jan 2013 tidak adil.Ini lah nasib guru-guru bawahan.Cuma harap pada NUTP untuk membela nasib kita.Guru bukan dpt OT wpun kerja lebih masa.Inilah harapan semua guru untuk nikmati lantikan yang sewajarnya.Namum....semua tidak dipandang.

    ReplyDelete
  154. memang dalam hal ini saya yg turut terlibat ..rasa mmmg amat kecewa..lebih kecewa bila kwn yg sama- sama belajar dapat lantikan 2010..kita ddah buat apa yg sepatutnya kita buat..online spp awal.tapi yg menyebabkan kes ini bukan dari kita semua..kita hanya mangsa kepada peraturan dan prosedur buatan manusia...hanya mereka yg tahu sbb disebalik muslihat mereka hingga mengabaiakan hak kita..semuga ALLAH akan membantu kita yang sangat teraniaya..AMIN.

    ReplyDelete
  155. Diharap menteri pendidikan ambil berat masalah yang guru-guru hadapi demi kebajikan dan motivasi dan prestasi para guru.

    ReplyDelete
  156. Saya puun sama...lakii dan bini konvo 2010.tonline spp 2010.tmuduga 2012,lantikan 41,2.1.2013. Tak mohon pk sbb tgok pklling 2010. Takutt turun pgkt..pastu ginii gajinye lpas a bis bljar..pinjaman bljr pjj seorg rm22990.opsyen sain tulen.mcmana tak marah.bukan bljar free lagu leni

    ReplyDelete
  157. Kenapa pkliling2010 takbatal 2011 ke,2012 ke, lepas keluarr nama dg41 2013.barru mesyrt gantungnye.saya pun boleh jawap mcm tu.dulu kte 2010,kte guru gradute 50% kt sk rendh. Saya ayut 2010 tu.

    ReplyDelete
  158. Mcm saya dan kwn kami redha n terima sbb dah tawar hati......dah hampir 2 bln anta dok kat spp la ni xde balasan...MAAF terpaksa tulis ini pejam mata rugi 2 thn.......terpikir tak spp n kpm sesetengah or sgt memerlukan kenaikan gaji ini samada nak wat loan utk setel pinjman blajar or komitmen lain.........2 thn brlalu yg sihat jadi skit , nak.tukar keta dri.eluk jadi accdnt...yg lebih dahsyat ada yg jadi.aruah........tologlah segerakan.............

    ReplyDelete
  159. keputusan spp adlh wajar , kita perlu bersyukur!

    ReplyDelete
  160. tak wajar kerana tidak adil.

    ReplyDelete
  161. X adil? Pernahkah anda bersikap adil kpd Setiap anak murid anda di sekolah,Adakah gb di sekolah juga be gitu terhadap guru

    ReplyDelete
  162. yang dilantik 2010 tak rasa apa yg kita rasa....memang tak adil....kalau adil taklah kita bising-bising macamni...

    ReplyDelete
  163. Adil x adil , Allah yg tentukn ,kalau dah diberi terima Jalah ,itu rezeki masing-masing ,I pun 2.1.2013 tapi bersyukur atas perlantikan tu,beer banding yg Blum dilantik.

    ReplyDelete
  164. Entahlah macam-macam.... tak nak sambung belajar dipaksa....Dah abis belajar kena tunggu temuduga walaupun dah 20 tahun mengajar.... dahtu nak tunggu pelantikan....umur dah 47 tahun...agaknya dekat penecn baru naik dg 41... mana...moto rakyat didahulukan.....

    ReplyDelete
  165. kalau gitu tunggu jalh pencen senang cerita

    ReplyDelete
  166. persoalan adilkah kita, adil kah guru besar tidak timbul. yang dibincangkan disini ttg keadilan pihak berkaitan dalam urusan pelantikan guru. kalau nak soalkan keadilan guru dgn murid atau guru besar dgn guru bincangkan dalam blog yg lain. pendapat saya urusan pelantikan ini memang tidak adil dan akan menyebabkan motivasi guru terlibat menurun.

    ReplyDelete
  167. kalau motivasi dah turun, biarlah org lain yg ganti,ramai lagi yg masih tunggu posting di rumah.

    ReplyDelete
  168. Eh org kat atas smcm jea komen dia.......mcm fresh graduat blum posting......jgn menyibuk kat blog ni.....biarlah kami meluahkn isihati.........saya.slh.sorg masa.keadaan 2010 apply.41.....lantik 2013 dah.trima anta dokumen dkt 2 bulan no.reply.......bila.bole rase gji baru

    ReplyDelete
  169. org atas tu tunggu la dua tiga tahun lg posting. dan bila posting nnti selamat merasa keadaan camni.hihihi

    ReplyDelete
  170. I dah berkhidmat 15 thn , I hairan perangai guru ni mementingkn diri Ja , dah diberi tawaran bising lagi ,Segala rezeki Tuhan yg tentukn ,terima Jalah apa yg diberi ,itu lah rezeki yg patut di terima ,jgn terlalu mementingkn diri,fikirlh cara Demi membaiki kekurangan diri ,I
    Pun senasib anda tapi apa boleh buAt, kita x kuasa nak menentang keputusan dr atas an , komitmen Utama kita adalh mendidik anak mrd kita agar x seperti anda yg merajuk krn semangat menu run ,padahalnya semangat berkhidmat lahir drp komitmen kerja ,bknnya drp gaji yg di terima.sungguhpn gaji say a x banyak tapi kepuasan drp Kejayaan mrd kita tlh memberi semangat utk I terus berkhidmat dgn Iikhlas

    ReplyDelete
  171. Salam. Anda semua masih bernasib baik. Kami yang baru bergraduasi lagi pening sebab nak buat permohonan dg41 online pun masih belum boleh lagi. Tapi aku tetap sabar menunggu. Moga-moga dapat lantikan automatik tanpa temuduga.

    ReplyDelete
  172. cg yg 15 tahun tu ikhlas sangat la.. klu gitu ngajar jer la tak payah terima gaji yg diberi. tentu cikgu lebih puas kan?

    ReplyDelete
  173. yg 15thn.khidmat kawin.dgn datuk sbb tu.x heran pasal gaji.......he......he gurau jea.........saje nak reda keadaan..(hubbby i pengarah MARA)

    ReplyDelete
  174. bagi i wang ringgit x perlu byk, yg penting akaun simpanan buat masa akhirat tu lebih penting.

    ReplyDelete
  175. memanglah kena terima jua walaupun pahit....buat kerja yang sama dengan guru-guru dg44....

    ReplyDelete
  176. pd i pulak...kaya di dunia......kaya di akhirat.....he..he.....i ni.pun mangsa 2 thn menunggu plantikan 2013....tapi i rilek jea.....mereka berhak meluahkan isi hati......

    ReplyDelete
  177. pd i pulak...kaya di dunia......kaya di akhirat.....he..he.....i ni.pun mangsa 2 thn menunggu plantikan 2013....tapi i rilek jea.....mereka berhak meluahkan isi hati......
    penipu,hipokrit

    ReplyDelete
  178. Ikhlas hotak dia...tipu kucing blh la..hahaha

    ReplyDelete
  179. Perasaan tak adil lagi terasa apabila member satu sekolah yang sama belajar,tamat belajar (2008) pun sama habis belajar. mohon 41 pun sama tarikh bulan 10 2010. Tapi dia dipanggil interview bln 4 2011 manakala saya 4 sep. 2012. Dia dilantik bulan 10 2010 manakala saya jan.2013. hilang senioriti 4 tahun berbanding kawan tadi.baru ni rodong dapat areas 13k.kita dengo je la....malang sungguh

    ReplyDelete
  180. I lagi malang Blum ditawarkan utk dg41 kalau dh dapat tu x payahlh nak bising lagi sbb itu rezeki masing-masing . Kata x adil , I rasa jgn terlalu Tamak sungguhpn itu hak kita tapi dah Kira Nasib baik tu.

    ReplyDelete
  181. yg atas ni ckp org tak payah bising tapi dia yang bising-bising kat sini. siap cakap nasib malang lagi. hahaha 2x5 aje. keadilan kena ditegakkan.

    ReplyDelete
  182. X Palah asal dpt x Kira apa tarikh yg diberi,memang patut bersyukur krn dibayar gaji Setiap bulan.sebagai penjawat awam patut turut kpd perintah bknnya menentang sungguhpn itu hak kita tapi krg elok jika selalu mengeluarkn kata kata yg Kurg disenangi dn x sopan.jika guru buat kerja Sumatra mata utk duit dn kepentigan diri tlg tinggalkn Jalah dr profesion ini krn anda x sesuai dn akn merosakan profesion ni .sya cadangkn kpm supaya singkirkn guru yg lazim merajuk ni agar dpt dig anti oleh guru baru yg bersemangat tinggi dlm memberi sumbangan ikhlas dlm pendidikan.

    ReplyDelete
  183. Jgn sekali Kali nak minta , kalau dah diberi itu lah rezekinya , tlg Tamak ilmu jgn Tamak duit,duit byk x dibawa mana , tapi ilmu tu dpt dibawa sampai ke akhirat nanti.

    ReplyDelete
  184. Guru Dipandang mulia sbb ilmunya tinggi, kekayaan ilmu akn membentuk peribadi yg mulia, barulah mampu melahirkan modal insan yg mulia dn sebaliknya.Biar rugi wang , jgn rugi ilmu, biar kekosongan dompet, jgn kekosongan jiwa.

    ReplyDelete