Wednesday, June 13, 2012

SMK Sultan Sulaiman Naib Juara!!!

KOTA KINABALU - SMK Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu menjadi naib juara keseluruhan di Kejohanan Kebitaraan Olahraga Sekolah Kluster Kecemerlang Peringkat Kebangsaan yang diadakan di Kompleks Sukan Penampang, Kota Kinabalu. Kejohanan yang julung kalinya diadakan itu telah bermula semalam dan berakhir dengan perasmian penutup tengahari tadi.

SMK Sultan Sulaiman yang memperolehi 14 emas, 13 perak dan 3 gangsa berada di belakang tuan rumah yang juga sekolah sukan iaitu SMK Dato' Peter Mojuntin, Penampang yang merangkul 17 emas. SMK Sultan Sulaiman yang menghantar peserta seramai 20 orang telah mengejutkan pasukan yang bertanding dengan merangkul 11 emas pada hari pertama. Menurut jurulatih dan juga guru pengiring SMK Sultan Sulaiman , Cikgu Tan Teck Siong dan Cikgu Nur Shuteena Nye Abdullah kebanyakan peserta adalah barisan pelapis olahraga. Seorang peserta lelaki dan seorang peserta perempuan dipilih sebagai peserta terbaik kejohanan.

Menurut Tuan Haji Rosland Husain, Pengarah Bahagian Sekolah Berasrama Penuh dan Sekolah Kecemerlangan semasa menyampaikan ucapan penutupan kejohanan yang mewakili Timbalan Pengarah Pelajaran (Operasi) berkata kebanyakan sekolah yang memilih kebitaraan olahraga telah membuktikan kehebatan apabila semuanya ada mengondol pingat emas di kejohanan prestej seperti Sukma dan MSSM. Beliau berharap melalui kejohanan kebitaraan seumpama ini ianya akan lebih menyerlahkan lagi pencapaian peserta SKK di kalangan mereka dan khalayak umum.

Apapun kita ucapkan tahniah dan syabas kepada SMK Sultan Sulaiman yang berjaya mengharumkan nama sekolah, jabatan dan negeri Terengganu. Semoga pada kejohanan sama tahun hadapan SMK Sultan Sulaiman bakal menjadi juara....


2 comments:

  1. Tahniah kepada Atlit SMK Sultan Sulaiman dan juga Jurulatih SMK Sultan Sulaiman...

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH!!! Jauhnya SMKSS nyalakan obor kehebatan bitaranya..warwar kan kan lah kat MB kita tu...
    OK

    ReplyDelete