Saturday, June 16, 2012

Makluman : Penggantungan Pelaksanaan Pekeliling SPP Bil 1 Tahun 2010

Di bawah ini kami petik kenyataan dari web Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran untuk makluman semua guru pjj berkaitan pelantikan tetap ke DG41 :

PENGGANTUNGAN PELAKSANAAN PEKELILING SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PELAJARAN BILANGAN 1 TAHUN 2010
Suruhanjaya dalam mesyuaratnya pada 28 Mei 2012 telah bersetuju untuk menggantung pelaksanaan Pekeliling Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Bilangan 1 Tahun 2010 yang bertajuk "Tarikh Pelantikan Tetap Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma Yang Lulus Ijazah Sarjana Muda Melalui Program Pengajian Jarak Jauh" . Penggantungan pelaksanaan pekeliling ini adalah disebabkan masalah ketiadaan kekosongan jawatan bagi pelantikan ke jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah Gred DG41. Penggantungan ini berkuat kuasa serta merta sehingga isu kekosongan jawatan berkenaan dapat ditangani.

Muat naik pada 15 Jun 2012
Klik SPP 
 

54 ulasan:

Anonymous said...

Bagus...bagus...

Cikgu Md Zaidi said...

Boleh tuan terangkan implikasinya nati,kurang jelas disini...tq

daniel said...

hampehhhhh

Anonymous said...

selamat datang pru 13,,,,siapa yang perlu diajar? siapa yang akan mengajarnya.....

Anonymous said...

bukan jawatan tadok, tapi, pitih abih doh..

Anonymous said...

entry yg hot sekarang ni...hehehe.Bahaye weh

USR BLOGGER TEAM said...

Diharap kita sebagai guru dapat memberi komen dan menghadapi isu ini secara profesional..tq

Anonymous said...

QADA DAN QADAR ALLAH SWT..ALLAH NAK UJI KITA YANG TERLIBAT, SEMUANYA ADA HIKMAH..SABAR ADALAH UJIAN YANG PALING TINGGI NILAINYA DI SISI ALLAH BAGI MENGUJI TAHAP KEIMANAN KITA.

Anonymous said...

Profesional apa ke bendenya lg, hak mesti dituntut, asik kena buli je cikgu2 nampaknya ni, guane gamok?

Anonymous said...

kite pakat report pada PKR,,,biar set dia ceramah bahawa kerajaan tak dok duit sebab salah jaga lembu NFC...confirm minggu depan PM umum, lantikan DG 41 serta merta....janji ditepati...ke guane gamok cikgu kite...

Anonymous said...

menteri kite kalu ceramah cakap tentang kecemerlangan dan profesionalisme perguruan..boleh caya ke....perkara lantikan bukannya payah...takkanlah habis 250 juta..ada ke patut surat pekeliling digantung....bengong...tak apalah...ada ubi ada batas...

Anonymous said...

heran btul alasan dorang ni..."masalah ketiadaan kekosongan jawatan bagi pelantikan ke jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah Gred DG41" abis tu dorang gi buat pengsiswazahan guru2? ambik masuk bebudak abis preksa gi IPG...??? berlambak kuar bakal guru siswazah..
abis tu guru2 yg dah abis blaja tak lantik lagi ni nak buat aper..? nak peram brape lamaa??

Anonymous said...

tiada kekosongan jawatan dg41 tapi program pengsiswazahan jalan jugak tiap tahun,memang dah patut kena tukar kerajaan baru tau kuasa guru

Anonymous said...

Saya adalah seorg guru yg terlibat.Bayangkanlah.. sepatutnya saya bersama dgn 3 org rakan guru sek saya yg TERLEPAS, selamat beberapa bulan shj dan mereka dah dilantik mulai 2010.Sy REDHA dgn situasi ini. Pastinya Allah telah mencaturkan sesuatu yang lebih baik utk diri sy.Sekiranya berlakunya penzaliman dalam isu ini,doa dari semua guru yg malang pastinya akan diperkenankan oleh Allah.La Tahzan, Innallaha ma`a ana.

Anonymous said...

PRU ADALAH HAK KITA...PANDAI-PANDAILAH BUAT PILIHAN..PKR BOLEH LANTIK KITE KE DG41 KUT..NI KENA TANYA DATO' SERI ANWAR IBRAHIM NIH...

Anonymous said...

CIKGU MAT ZAIDI WAT APE TANYA IMPLIKASI LAGI..KENA GANTUNG MAKNANYA TAKDOK LAH TUH TAK TAU BILA BULEH, JGN2 TAK BULEH TERUHH..PITIH HABIH BUAT KEMPEN..NI NAK WI BR1M PULAK NIH..KITA TUNGGULAH SEBELUM PRU, BILA PRU DOK LANTIK GOK PANDAI-PANDAILAH PILIH DEMO PRO BELAKE..GUANO GAMOK...BEREHHHH GUUUUUUU....

USR BLOGGER TEAM said...

Kami ada dengar dalam kursus NUTP di Melaka bahawa Setiausaha Agung NUTP @ KKPK berkata bahawa proses pelantikan akan dibuat akhir Mei pada yang 7,000 orang yang dah temuduga dengan back dated tarikh pelantikan dan 7,000 lebih yang belum temuduga akan ditemuduga. Ketua Unit Rendah yang hadir juga menyatakan demikian.

Bila SPP keluar kenyataan macam ini kita tidak tahu bagaimana statusnya. Cuba tanya kepada ahli NUTP yang hadir dan laporkan kepada NUTP supaya boleh di bawa ke atas.

Anonymous said...

nutp pun kena kelentong

SK BUKIT TEMPURONG said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

asik kena main dengan spp je la

Anonymous said...

NUTP TADOK POWER DAH..DOK BULEH NAK BELA AHLI KENA GERTAK KECUT BELAKE..MASING-MASING JAGA KEPENTINGAN PERIBADI..

Anonymous said...

sedih betul....lama doh abis belajar umur dah tua bilalah rasanya nok dapat DG41?

Anonymous said...

menteri pelajaran pun buat tak tau saja masalah guru

Anonymous said...

yang herannya program pensiswazahan guru masih ada lagi ambilan baru,masalah guru yang dah abis blajar ni pun belum selesai dah tambah lagi pengambilan..macam kementerian pelajaran ni tak berapa cerdik la,buat program syok sendiri ja.menteri pelajaran pun bukan ambik tau masalah guru

Anonymous said...

Memang sedih sangat...umur dah dekat nak pencen. jawabnye tak merasalah saya DG41..kempunanlah gamaknya.
Sampai hati kita dipermaikan begini. sekejap beku, sekejap cair ..ni gantung pulak. Lepas gantung apa pulak agaknye. Jom kita pakat-pakat buat sesuatu.

Anonymous said...

Wahai pak menteri ..tolonglah lihat apa yg dah berlaku. Guru PJJ yang lepas takde pulak kena tunggu kekosongan. Kata nak jadikan 100 peratus guru siswazah sekolah rendah..hampeh

Anonymous said...

dgr khabar, guru2 masuk prog pensiswazahan guru yg kerajaan anjur telah dijanjikan kenaikan gred dg41 secara automatik. bereh puak dia... puak pjj saja takde sapa nk bela... sedihhh

Anonymous said...

nasib guru-guru jj memang malang... dah la tak dapat lantikan dg41,kerajaan lak dah tuntut bayaran pinjaman... mcam kena tindas je..... buat mogok baru nak dengar masalah guru pjj agaknya... atau wat pehimpunan ke...

Tintaku said...

Salam untuk rakan-rakan guru PJJ, luahan kita tak di dengar Pak Menteri kot, atau buat-buat tak dengor. Hari tu dari laman web NUTP, ada le juga harapan, ni nampaknya harapan tu tak tau le cam na.

Tintaku said...

Salam, mika yang dah dapat DG 41 tu, senyum melebor dengan kekenyangan le. Bagi kita yang digantung ni serebeh dengan harapan. Kalau nak bagi, bagi le untuk semua, Dalam TV selalu ada cogankata JANJI DITEPATI, nampak gayanye kena buat sesuatu ni

Anonymous said...

nak kena buat perhimpunan macam BERSIH tu baru kemeterian pelajaran nak sedar diri kot

Anonymous said...

Menteri tau cakap je..nak pancing undi..JANJI DITEPATI KONON.. Ckit lagi jgn nak pancinglah guna pukat pong ikan dok masuk doh kalu sebelum PRU dok wee. Kita masuk pukat PKR atau PAS pulok, 222 kerusi Parlimen di M'sia akan bertukar tangan, PM - Anuar Ibrahim, TPM Hj Hadi, Menteri Pelajaran dari pakatan yg akan membela kita kut?

Anonymous said...

yess saya sokong kita tuka kejaan.ada menetei pelajan sekarang pun bukan boleh tolong guru pun asik nak main politik saja nak pancing undi

Anonymous said...

Program Pjj Kpm- OUM suatu penipuan ...

Anonymous said...

program pjj kpm oum satu program yang menganiaya guru

Anonymous said...

Saya ni yang buat program luar kampus IPTA..kuliah diberikan sendiri oleh para professor & doctor...masih tak dpt lantikan. Dengan alasan sama jugak dgn program PJJ OUM. Yang sgt menyakitkan hati kami guru-guru yg i buat luar kampus ni.......ialah..... kerani, pembantu makmal, budak abis stpm yg ikut sama buat luar kampus, duduk sekelas, grad sesama tahun 2010.....dah pun dilantik. dah diserap masuk pun Jadi guru tetap... Yang dah memang guru ni....?????? Warga kpm tp diANAkTIRIkannnnnnn!!!

Anonymous said...

saya guru pjj kpm oum,temuduga spp tahun 2010 sama dengan satu guru kpli baru kerja satu sekolah dengan saya..dia diperakukan ke lantikan dg41 sama dengan saya tapi dia dilantik dan saya tidak.sedangkan saya adalah guru yang dah mengajar lebih 20 tahun.memang KPM ni suka menganiaya guru.bila suruh belajar kami guru guru sambut baik program pjj kpm oum.bila dah habis jadi macam ni pulak.memang naya betul la guru guru pjj kpm oum ni.ada menteri pelajaran pun tak guna satu sen pun.bukan nak bantu guru.

Anonymous said...

tiada keadillan ,guru-guru muda dilantik ,guru-guru yang senior dibiarkan, bila ditanya ,macam-macam alasan,dimana keadilan?

Anonymous said...

semua guru pjj kpm oum perlu bersatu untuk memperjuangkan hak kita

Anonymous said...

SPP DAN KPM XROK BERCETTONG CETONG

Anonymous said...

hari ini dalam berita minggu timbalan menteri pelajaran meyatakan bahawa 7975 guru lepasan diploma pjj yang tamat pengajian akan dilantik dalam masa terdekat(boleh rujuk berita minggu ahad 24 jun 2012 mukasuar 12 bahagian nasional).dia menyatakan keputusan tersebut dibuat susulan kelulusan perjawatan baru tersebut oleh jpa pada 23 mei lalu.tapi mengapa pada 28 mei spp mengeluarkan surat menggantung semua keputusan berkenaan dengan tajuk surat "PENGGANTUNGAN PELAKSANAAN PEKELILING SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PELAJARAN BILANGAN 1 TAHUN 2010".

yang mana satu betul ni menteri atau spp.

sekali guru guru dipermainkan

Anonymous said...

Ya...kami pun keliru ni En Fuad Zarkashi. Atau pun mereka ni saje nak sedapkan hati kita je kot...sebab tu keluar statement yg begitu...??????

Anonymous said...

sape-sape guru PJJ-OUM dok daftar SPR derah-derahlah sikit wehh...ini lah hok kite...paham2lah tu..

Anonymous said...

dalam spp ada kenyataan ni saja,kenyataan fuad jarkashi tu x da pun

PENGGANTUNGAN PELAKSANAAN PEKELILING SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PELAJARAN BILANGAN 1 TAHUN 2010






Suruhanjaya dalam mesyuaratnya pada 28 Mei 2012 telah bersetuju untuk menggantung pelaksanaan Pekeliling Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Bilangan 1 Tahun 2010 yang bertajuk "Tarikh Pelantikan Tetap Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma Yang Lulus Ijazah Sarjana Muda Melalui Program Pengajian Jarak Jauh" . Penggantungan pelaksanaan pekeliling ini adalah disebabkan masalah ketiadaan kekosongan jawatan bagi pelantikan ke jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah Gred DG41. Penggantungan ini berkuat kuasa serta merta sehingga isu kekosongan jawatan berkenaan dapat ditangani.





Muat naik pada 15 Jun 2012

Anonymous said...

he he he......aku pong .....pitih x dok doh...mcm2 1m....BR1M,TR1M,............

Anonymous said...

Tak pa la... diaorang nak bela felda sja..Agaknya cikgu2 dah tak penting bagi kerajaan BN.

Anonymous said...

Hidup PAS. Takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........... Guling kerajaan BN. Cakap pemimpinnya yang amat pelawok. Aku dok bkaitan dgn isu ni, tapi kesian ke cikgu-cikgu yg bersusah-payah mengajo anok bangsa sebelum ini. Tergamok dia wat begitu ke cikgu-cikgu. Zalimnya weh puak ni

Anonymous said...

Info terkini dari timbalan menteri pelajaran dalam berita harian selasa lepas.entah betul entah tidak.

'Luluskan segera kenaikan Gred DG41'

Batu Pahat: Kementerian Pelajaran meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) segera meluluskan permohonan 9,051 guru lepasan Program Perkhidmatan Perguruan Siswazah (PPPS) ke Gred DG41.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata kelewatan itu bukan mengecewakan pendidik terbabit, malah melemahkan semangat guru lain untuk mengikuti program berkenaan. “Oleh itu, kita meminta JPA mempercepatkan kelulusan perjawatan baru ini supaya mereka dapat disahkan ke Gred DG41,” katanya selepas majlis penyerahan komputer riba 1Malaysia Parlimen Batu Pahat di Dewan Majlis Perbandaran Batu Pahat (MPBP) di sini, semalam.
Mohd Puad mengulas keluhan lebih 9,000 guru lepasan PPPS, termasuk ada yang tertangguh sejak dua tahun lalu

Anonymous said...

Guru-guru PJJ mesti bersatu menuntut hak kita.

Anonymous said...

PELAWOK DOH ABIH2.. TUKAR KERAJAAN JOM,,

Anonymous said...

tadi cek dalam spp dh ada tarikh surat perlantikan

Anonymous said...

Sabar ye,....sabo la ne!.dah masuk 2 tahun menunggu buah yg x gugur2..kita dah setel Konvo pjj/0um 2010..puas da nak jelak akses int,download borang ntah pe2 lagi..dok kaw prlimen menteri pelajaran pun gitu gak ..setahun ok lagi la ne aku dah x caya kabar2 angin !



Anonymous said...

sekali lagi guru guru pjj dipermainkan

Anonymous said...

Skrang ni guru2 PJJ telah diarahkan membayar pinjaman, potong gaji terus oleh KPM dan ketua Jabatan apa lagi,mengelabah la,guru jadi mangsa,blum merasa gaji 41 dah kena potong gaji pulok doh,start bln Ogos lalu.Mana menteri2 yg melaungkan2 janji ditepati.kita PJJ ni kena buat satu Union la agoknya,cam na kekawan

Post a Comment