Tuesday, June 26, 2012

Sekitar Kejohanan Kebitaraan Memanah SKK Kebangsaan

KUALA TERENGGANU- Hari ini adalah hari kedua Kejohanan Kebitaraan Memanah SKK Kebangsaan yang diadakan di SMKA Sheikh Abdul Malik, Kuala Terengganu. Semalam semua kontinjen mengadakan pemeriksaan peralatan dan kelengkapan serta latihan penyesuaian di padang memanah di SMKA Sheikh Abdul Malik.

Hari ini semua kategori pertandingan bermula dan akan bersambung besok pagi. Majlis perasmian penutup akan diadakan jam 2.30 petang esok. Yang Berbahagia Tuan Haji Rosland bin Husain, Pengarah Bahagian Sekolah Berasrama Penuh dan Sekolah Kecemerlangan dijangka mewakili Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia.

Pagi ini Pn. Faridah Mohd Zin, KPP Sektor Kebitaraan  BPSBPSK bersama krew juga turut memberi sokongan dan memantau perjalanan kejohanan ini. Taklimat ringkas telah disampaikan oleh Pengurus Kejohanan En. Mohd Nor Ismail yang juga Guru Penolong Kanan Kokurikulum SMKA Sheikh Abdul Malik.

Apa yang menarikh juga tiga sekolah calon SKK rendah Terengganu iaitu SK Maktab Perguruan Kuala Terengganu, SK Gong Badak, Kuala Terengganu dan SK Amer, Besut turut bersama menyertai kejohanan ini bersama SKK SJK (T) Simpang Lima, Klang. Kita berharap melalui penyertaan ini mereka bukan sahaja beroleh pengalaman tetapi merit penyertaan pertandingan peringkat kebangsaan.


 

No comments:

Post a Comment