Thursday, June 14, 2012

SK Maktab Perguruan calon SKK dan SBT

KUALA TERENGGANU - SK Maktab Perguruan Kuala Terengganu yang terletak di dalam zon kampus IGPM Dato' Razali Ismail antara salah satu sekolah Terengganu selepas SK Tengku Mahmud 2 yang menerima pencalonan SKK dan SBT. Tahniah! Bukan semua dan sembarangan sekolah menerima penghormatan sedemikian.

Namun dari enam buah sekolah rendah tercalon SBT dan dua belas buah tercalon SBT, SK Maktab Perguruan Kuala Terengganu yang dipimpin oleh En.Kabidi Mohamed juga telah meraih anugerah Tawaran Baru Kepimpinan Sekolah (New Deals) bagi tahun 2010 dan 2011. Kewujudan sekolah ini adalah hasil ilham dan usaha Allahyarham Dato' Haji Razali Ismail,mantan Timbalan Menteri Pelajaran dan antara sekolah seumpama itu yang ada di Malaysia  selain sebuah lagi di Perlis.Ianya merupakan sekolah untuk orientasi pengalamian bakal guru menghayati situasi dan realiti sebenar persekolahan. Itulah antara tujuannya.

Walaupun agak baru, namun SK Maktab Perguruan telah menunjukkan taring dan aura kehebatan sama ada prerstasi akademik dan kokurikulum seperti sukan memanah. Sukan memanah adalah bidang kebitaraan pilihan sekolah ini. Ianya nyata terzahir melalui mercu tanda yang ada di sekolah ini.

Kejayaan sekolah ini berkait rapat dengan  komitmen pasukan pengurusan serta ikatan organisasi yang mantap. Majoriti guru walaupun tujuh puluh peratus perempuan tetapi mempunyai tenaga yang hebat kerana masih muda. Kita sangat yakin melalui sikap, semangat,pengetahuan dan kemahiran yang ada guru-guru
yang hebat ini mampu melonjakkan sekolah ini menjadi SBT atau SKK  yang terbilang nanti. Apalagi dengan fasiliti yang lengkap dan sempurna fokus utama ialah membina budaya dan semangat cintakan kejayaan dan kecemerlangan.

Tahniah kita ucapkan kepada SK Maktab Perguruan Kuala Terengganu kerana berani menyahut cabaran dan membina tranformasi baru yang lebih bermakna. Selamat Maju jaya SK Maktab Perguruan.



No comments:

Post a Comment