Thursday, March 14, 2013

Bicara Ketua Unit



BismillahirahmaniRahim
Assalamualaikum wbt.
Selawat dan salam atas nabi Muhammad S.A.W

Marilah sama-sama kita memanjat  rasa syukur kepada Maha Pencipta,  Allah Taala kerana dengan izin dan hinayah-Nya  kita masih  lagi dapat  menikmati keindahan alam maya dan menghirup udara segar.  Bersyukur kerana kita masih mampu bangun sendiri tetapi tidak dibangunkan, kita masih mampu mandi sendiri tetapi tidak dimandikan, kita masih mampu memakai pakaian sendiri tetapi kita tidak dipakaikan  dan kita mampu sembahyang tetapi kita tidak disembahyangkan.

Pertamanya saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah dan rasa kagum saya kepada penyelaras dan pihak yang bertanggungjawab kepada blog Unit Sekolah Rendah, Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu kerana masih mampu beroperasi dalam usaha menyampaikan seribu satu macam maklumat termasuk maklumat pendidikan. Saya juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kerana diberi ruang dan peluang untuk mencoretkan dalam kolum khas “Bicara Ketua Unit”  dalam blog ini yang akan disiarkan setiap Khamis .  Kesempatan yang diberi ini Insya-Allah akan saya gunakan sebaik mungkin untuk sama-sama berkongsi maklumat dengan para pengunjung blog ini.

Bersama-sama kesempatan ini saya ingin merakamkan ucapan ribuan terima kasih saya kerana kepimpinan tertinggi Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu memberi kepercayaan  kepada saya untuk menerajui Unit Sekolah Rendah JPNT.  Tidak lupa saya untuk mengucapkan terima kasih  dan syabas kepada Encik Jelani  Sulong, mantan Ketua Unit, Unit Pengurusan Sekolah Rendah kerjaya menerajui  Unit Sekolah Rendah dengan jayanya. 

Saya berharap agar beliau sudi  dan tidak keberatan  memberi panduan dan buah fikiran dalam usaha saya mengetuai unit ini dan ucapan selamat maju jaya kepada beliau di Sektor Peperiksaan dan Penilaian.  Saya juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada pegawai dan AKP dari Unit Pendidikan Awal Kanak-kanak dan Prasekolah, JPNT  kerana banyak membantu saya  sewaktu mengetuai unit tersebut.  Terima kasih yang tidak  terhingga kepada En. Mohd Rusli, En. Mohd Zaki, Pn. Norizan dan Pn. Rohana aras kerjasama dan komitmen yang diberikan.  Terima kasih .

Saya juga berharap dan amat percaya pejuangan saya di Unit Pengurusan Sekolah Rendah tidak keseorangan kerana di sana pegawai dan AKPnya mempunyai kekuatan yang tersendiri.  Saya amat percaya dan yakin  mereka akan membantu saya seperti mana mereka membantu mantan Ketua Unit dalam menjalankan tugas bagi mencapai hasrat, visi dan misi JPNT.  Sesungguhnya saya amat  memerluan bantuan tuan-tuan dan puan-puan dalam menerajui unit baru  ini.  

Marilah bekerja bersama-sama.

Akhir kata terima kasih kepada semuanya.  Sekian. Wassalam.


1 comment:

  1. Tahniah! Semoga USR akan terus mantap dibawah pimpinan Tuan.

    ReplyDelete