Sunday, February 26, 2012

Laporan Program Bimbingan dan Pembentangan SKK.

KUALA TERENGGANU - Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu melalui Unit Sekolah Rendah telah mengadakan mesyuarat bagi mendapat maklumbalas berkaitan persediaan sekolah-sekolah yang dicalonkan SKK Tahun 2012. Mesyuarat berkenaan yang dipengerusikan oleh Ketua Unit Sekolah Rendah dan dihadiri oleh Timbalan PPD, Penyelaras SKK dan SBT Daerah, Pegawai dari Unit Sekolah Rendah serta Guru Besar SKK dan SBT yang ditugaskan sebagai pembimbing pencalonan berkenaan.

Secara umumnya hasil dari laporan pemantauan dan program bimbingan itu didapati sekolah-sekolah yang dicalonkan telah membuat persediaan baik. Ramai kalangan pembimbing berpendapat ianya merupakan satu program yang baik dan mencadangkan program bimbiungan siri kedua dilaksanakan secara berkelompok melibatkan pegawai JPN,PPD dan Guru Besar Pembimbing dalam satu pasukan. Tujuannya jika ada isu yang memerlukan penyelesaian segera tindakan dapat disalurkan dengan cepat.

Semua sekolah yang dicalonkan bakal membuat pembentangan di hadapan Panel Penilaian SKK Negeri pada 29 Feb dan 1 Mac yang akan diadakan di Bilik Mesyuarat Anjung Ilmu, Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu. Butiran lengkap Jadual Pembentangan klik link DI SINI.

No comments:

Post a Comment