Tuesday, September 25, 2012

Pengambilan Surat Tawaran dan Penempatan DG41 Program PJJ

Alhamdulillah sebagaimana yang kita janjikan bahawa surat penempatan dan tawaran DG41 kepada guru-guru PJJ telah siap diproses. Tuan/puan yang terlibat perlu mengambil tindakan perkara yang dinyatakan dengan cermat, cepat dan tepat. Urusan pengambilan surat berkaitan adalah sebagai berikut 

Bagi Guru-Guru yang berada di daerah Besut, Setiu, Hulu Terengganu, Dungun dan Kemaman boleh mengambil surat tersebut di Pejabat Pelajaran Daerah masing-masing  pada 30 September 2012 (Ahad) selepas jam 10.00 pagi melalui Pembantu Tadbir Pengurusan Sekolah atau Penyelia Kanan Pengurusan Sekolah . 

Bagi Guru-Guru yang berada di daerah Kuala Terengganu dan Marang boleh mengambil di Unit Sekolah Rendah, JPN Terengganu mulai esok melalui  Pn. Bibah Bibi bt Mohd Shukri (09-6213390)

Guru-guru hendaklah menjawab balik surat ini kepada SPP dari sekolah sekarang (terkini) dan surat guru-guru juga dihantar ke PPD terkini di mana tuan/puan sedang bertugas di sekolah dalam daerah PPD berkenaan

Senarai nama mereka yang mendapat tawaran hingga kini. KLIK

Kepada yang belum tersenarai harap bersabar kerana difahamkan ianya turun secara berperingkat terutama bagi mereka yang memegang jawatan hakiki seperti Guru Besar / GPK kerana tujuan penyelarasan tarikh . Jika anda dapati nama-nama kawan yang sama temuduga dengan anda ada tetapi anda tiada dalam senarai antara kemungkinan tempoh hukuman "tatatertib" kerana melanggar syarat pengajian belum selesai atau anda termasuk dalam mereka yang pegang jawatan hakiki seperti GPK.

Selain dari itu kemungkinan  mereka dalam senarai tawaran DG41 ini telah terlantik sebagai GPK dalam masa terdekat yang lalu. Mereka boleh membuat pilihan berikut:
  • Jika ingin kekal sebagai GPK mereka perlu menolak tawaran berkenaan dan memohon semula untuk temuduga bagi dilantik sebagai GPK DG41(KUP)
  • Jika ingin memilih dan menerima tawaran  DG41 mereka perlu meletak jawatan sebagai GPK  dengan mengemukan surat permohonan perletakan jawatan dan satu salinan jawapan setuju terima DG41 kepada Pengarah Pelajaran Negeri (u.p : Unit Sekolah Rendah) dan sesalinan kepada PPD
  • Bagi mereka yang menyandang jawatan Guru Besar / GPK tarikhnya lebih awal dari tarikh tawaran DG41 tidak ada masalah  menerima tawaran dan bakal dikekalkan atas jawatan dengan diberi DG41(KUP)





28 comments:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH.TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA KPD USR YANG BERTUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN/MEMBELA NASIB DAN HAK GURU GURU PJJ..SEHINGGA MENJADI KENYATAAN.BEGITU JUGA KPD RAKAN-RAKAN SEPERJUANGAN.PASTINYA BERITA INI AKAN MEMBANGKITKAN LAGI SEMANGAT PERJUANGAN SEBAGAI SEORANG GURU.INSYAALLAH.HANYA ALLAH SAHAJA YANG AKAN MEMBALAS JASA TUAN USR.TERIMA KASIH USR!!!!!

    ReplyDelete
  2. syukur......alhamdulillah terima kasih

    ReplyDelete
  3. Peringatan kepada GPK yang baru dilantik.
    Jika ada guru-guru dalam senarai tawaranDG41 tetapi telah dilantik GPK dan tarikh dalam surat tawaran lebih kemudian dari tarikh lantik GPK tidak ada masalah TETAPI jika surat tawaran DG41 lebih awal dari tarikh lantik GPK maka:-

    Boleh kekal atas GPK tapi kena tolak tawran DG41 dan mohon temuduga semula DG41 ATAU
    Terima DG41 letak jawatan GPK jadi guru biasa

    ReplyDelete
  4. tahniah kepada yang sudah dilantik, kami yang belum ni, elok buat muka bodoh je. Nak kata GPK bukan, GB lagilah bukan. Ingatkan lantikan ikut abjad nama, maka z pun lambat lagi lah. Tup2 ada nama sampai z. Nama kita tak tersenarai, ada masalah ke nak lantik kita ni, buruk benar ke rupa kita, nak kata ada tindakan tata tertib, rasanya kita budak baik sejak dulu lagi jadi cikgu yang dengar kata.Ahhhhh....sudah ketentuan Allah. (Itulah ubat penenang)

    ReplyDelete
  5. Anonymus 4:54 ptg - Tawaran diturun secara berperingkat dan jika data anda clear dari masalah tindakan tatatertib dan lain-lain problem Insyaallah akan turunla tu. Cuba tanya SPP camna.

    ReplyDelete
  6. Tahniah... bersyukurlah dengan rezeki yg diperolehi.... setiap perancangan yg telah dirancang oleh pihak atasan bukan hanya omong kosong... cuma kita perlu bersabar.. keterlewatan itu sebenarnya ada sebab tersendiri dan agar perancangan yang dilaksanakan itu lebih teratur..
    kata orang... sabar itu... manis buahnya..

    ReplyDelete
  7. Bila pula tawaran seterusnya akan diberikan? Telefon spp pun payah nak dapat. Ya Allah Permudahkan urusan saya dan rakan-rakan yang senasib. Usia semakin hari semakin usang, check list, ramai guru muda yang dapat tawaran. Lagilah terkilan. Saborrrrrr....grrrrrrr ada hikmah yang menanti. (pujuk hati yang lara). Semoga apa yang berlaku ini tidak mematahkan semangat untuk memberi pendidikan yang terbaik untuk kanak-kanak pendidikan khas.(bidang baru selepas dapat ijazah)- tak dikira penempatan baru ke tu? Saborrrr

    ReplyDelete
  8. Khas untuk PJJ kami akan sentiasa maklumkan perkembangan dari masa ke semasa.. jangan lupa selalu berkunjung ke sini...

    ReplyDelete
  9. Agak2 yg telah ditemuduga dan diperakui ada tindakan tatatertib ke tercicir.........jika tidak dilantik?

    ReplyDelete
  10. baguslah.....penat2 belajar..akhirnya kerajaan BN lantik juga..kih3

    ReplyDelete
  11. tapi kalau kerajaan PR yang memerintah...depa ni dah lamapun di lantik....ha3...undilah PAKATAN RAKYAT..

    ReplyDelete
  12. MAKLUMAN KEPADA GURU YANG DAPAT SURAT LANTIKAN SPP.SAYA ADA MENELEFON SPP.SPP MENYATAKAN BAHAWA 1.BORANG TAPISAN KESELAMATAN TIDAK PERLU DIHANTAR
    2.BORANG KEW 8 YANG PERLU DIHANTAR ADALAH KEW 8 BAGI BULAN OKTOBER 2010 BUKAN YANG SEMASA SEPERTI YANG TERTERA DLM SURAT TAWARAN..JADI KELIRU DAH...MANA SATU BETUL.

    ReplyDelete
  13. 12.02pm-Walaupun saya belum dilantik DG41, tapi saya tetap sokong kerajaan sekarang. PR Belum perintah macam2 boleh janji, lepas perintah satu habuk pun tak jadi. Bersyukur dengan apa yang Allah beri melalui pemerintah sekarang. Jangan sampai Allah cabut rezeki kamu atas kelalaian kamu.

    ReplyDelete
  14. saya dah dapat surat tawaran dari spp. Masalahnya tarikh surat spp (bawah ruj kami)bertarikh 26.7.2000 kenapa bukan 15.8.2012 seperti dalam semakan e-permohonan? Maklumat lain semua betul..cuma tarikh tu shj. harap dpt bantu.!

    ReplyDelete
  15. saya pun belum dapat surat tawaran... mintak 2 semua nya dipermudahkan berbaloi dengan kerja keras dan usaha selama ini untuk mempertingkatkan lagi taraf hidup..

    ReplyDelete
  16. warga emas pun masih belum dpt surst tawaran..
    meningkatkat ilmu... sejukkan hati

    ReplyDelete
  17. WARGA EMAS BELUM DILANTIK OLEH SPP DAN KPM TERUTAMA PK DAN GB .KALAU RAMAI KOJOL SELAMAT LAGI WANG KERAJAAN UNTUK BELANJA PRU 13.SATU HELAH KPM ARAHAN KERAJAAN SEBAB ITULAH SURAT TAWARAN PK DAN GB DITANGUH LAGI.ALASAN SEMAK TARIKH LANTIKAN HAKIKI SATU PEMBOHONGAN, KENAPA TAHUN-TAHUN YANG LEPAS PK DAN GB BEGITU MUDAH DILANTIK KENAPA TIMBUL PULA ALASAN 2012.INILAH SATU PEMBOHONGAN YANG NYATA YANG TIDAK RASIONAL MENIPU GURU-GURU TETAPI TIDAK MASUK AKAL.

    ReplyDelete
  18. Laa... nak salahkan kerajaan pulak?.. yang lambat pergi belajar tu sape suruh?... dah tahu kita tu.. terlambat... terima ajelah.. orang nak semak pun satu rahmat. saya pun warga emas yang lambat belajar dan calon menunggu juga tau!

    ReplyDelete
  19. ORANG TUA DISURUH BELAJAR SAMA ORANG MUDA LEPAS TU ORANG MUDA DULU DILANTIK, ORANG TUA TUNGGU MAMPUS DULU BARU LANTIK.BETULLAH SISTEM MAIN TANGKAP MUAT SAHAJA KERANA TERDESAK.TERIMA SAHAJALAH ITUPUN SATU RAHMATKAN TUAN?

    ReplyDelete
  20. apa-apa pun kita segabai insan yang lemaah, harus menerima hakikat dan takdir yang telah ditentukan olehNya

    ReplyDelete
  21. Salam. Saya adalah PJJ KOHOT 1 yang masih belum dilantik. Saya telah berhubung dengan SPP melalui e-mel. Jawapannya, nama saya telah tersenarai untuk pelantikan DG 41 dan termasuk dalam golongan Guru Besar Lantikan Khas Untuk Penyandang. SPP telah luluskan pada akhir OGOS 2012 dan kini dipanjangkan ke KPM. Saya pelik kerana saya tidak memohon untuk menjawat jawatan GB sebelum ini. Pohon pihak tuan jelaskan. Sekian.

    ReplyDelete
  22. Bersyukurlah terpilih menjadi GB 41. Jadilah GB 41 cemerlang dan terbilang...

    ReplyDelete
  23. HARAP2 SURAT TAWARAN CEPAT SAMPAI, KALAU LAMBAT TIDAK SEMPAT PENGESAHAN JAWATAN DG41 PENCEN SUDAH.SABAR SAJALAH .....

    ReplyDelete
  24. bagaimana pula yg memohon semula setelah menolak tawaran dg 41 setelah menerima pelantikan gpk sonyap je..dah masuk tahun kedua dah ni

    ReplyDelete
  25. Pelantikan dg41 sngt mngecewakn sy n isteri mohn tedga PD April 2011. Bkn mei 2011 isteri dipnggl tmdga sy x dpnggl pla, bila Tanya spp jwb selamba nm trcicir. ²013 sy dpnggl tmdga. Then dpt trkh plntkn 2.1.2013, sdngkn istri dpt plntkn 1.10.2013. Sy snggh kcwa dgn situasi INI, INI mnyebbkn sy hilng seneoriti n sejumlah wing tunggkn yg septtnya mnjadi hak sy. Isteri sy knvo 2010 sdngkn sy Konvo 2008.Dgn siapa sy perlu buat aduan. Kalau diliht situasi INI spp yg mybbkn sy kehilanggn hak yg septtny sy dpt.

    Ciku sedih.

    ReplyDelete
  26. Pmbetuln trkh plntkn isteri sy 1.10.2011.

    Guru sedih.

    ReplyDelete
  27. SYUKUR ALHAMDULILIAH .Apa yang saya perjuangkan selama ini tercapai jua. Meskipun agak ketinggalan dengan member yang dah lama mengecapi kemanisan DG 41.Kadang kala segala cabaran itu ada kemanisannya..TAHNIAH buat teman yang sama berjaya..Mungkin REZEKI ORANG JAUH...

    ReplyDelete
  28. SALAM , NAK BERTANYA KENAPA SURAT PENEMPATAN PPPLD KE PPPS 2013 KAMI BERBEZA DENGAN SURAT PENEMPATAN PPPLD KE PPPS LANTIKAN 2012.DLM SURAT KAMI TIDAK DINYATAKAN IJAZAH DAN BIDANGNYA?SEDANGKAN SURAT KEBENARAN BELAJAR DARI SPP ADA DINYATAKAN...ARAP DIUSULKAN.

    ReplyDelete