Tuesday, September 11, 2012

Selamat Berjuang Anak-Anak Tahun 6

Hari ini lebih kurang 22,000 ribu orang calon UPSR dari SK dan SJKC Terengganu mula menduduki UPSR 2012 bagi meneruskan legasi kecemerlangan UPSR untuk tahun kedua belas. Daripada jumlah itu 171 orang calon adalah dari SK Teluk Ketapang, sekolah angkat saya.

Pagi ini saya dan Penolong Pengarah Guru Rendah berkesempatan meninjau persediaan pengurusan UPSR di SK Teluk Ketapang. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan sempurna kemas dan teratur. SK Teluk Ketapang terdiri dua pusat dengan 12 orang pegawas UPSR. Jam tujuh pagi semua calon UPSR berkumpul di makmal untuk bacaan yasin, zikir kemudiaan diikuti doa sebelum berbaris memasuki bilik-bilik peperiksaan.

Seorang guru, Cikgu Mohd Yusof telah dilantik sebagai Pegawai Pehubungan UPSR bagi mengurus persediaan calon sepanjang ujian ini. YDP Pertua PIBG turut sama hadir memberi sokongan dan lebih kurang 30 orang ibubapa secara sukarela menunggu anak-anak sambil membaca yasin di surau sekolah.

Mengikut Guru Besar dan GPK 1, SK Teluk Ketapang seramai tiga belas orang guru SK Teluk Ketapang terlibat menjadi Pengawas Peperiksaan termasuk GPK Kokurikulum. Bagaimanapun urusan persekolahan berjalan lancar di mana murid-murid yang tidak terlibat dengan UPSR disediakan ujian OTI. Sementara makan-minun calon UPSR seramai 171 orang diurus dan disediakan secara pakej berasingan selama tiga hari ini supaya masa mereka tidak terganggu. Mereka juga tidak perlu berebut-rebut dengan murid-murid lain.

Tahniah kepada Pengurusan Sekolah, para guru, YDP PIBG, ibubapa di atas muafakat, kesatuan, keikhlasan dan semangat cintakan kejayaan anak-anak. Mudah-mudahan kerja-kerja dan usaha-usaha yang ikhlas ini diberi ganjaran dengan kejayaan terbilang kepada calon UPSR SK Teluk Ketapang khasnya dan seluruh calon UPSR Terengganu amnya. Insyaallah.,

Selamat menduduki UPSR...


No comments:

Post a Comment