Saturday, September 15, 2012

Hari Keluarga Sektor Pengurusan Sekolah

SETIU - Setelah beberapa kali tertunda, hari terlaksanalah Hari Keluarga Sektor Pengurusan Sekolah. Lokasi yang dipilih ialah Pusat Kokurikulum Setiu di Kem Merbau Menyusut iaitu lebih kurang satu jam perjalanan dari Kuala Terengganu. Ketua Sektor Sekolah, Ketua Penolong Pengarah, Ketua-ketua Unit , pegawai dan staf sokongan turut hadir membawa keluarga masing-masing. Bagaimanapun terdapat segelintir pegawai dan staf tidak dapat hadir kerana ada komitmen lain yang tidak dapat dielakkan.

Walau bagaimanapun keseluruhan acara sambutan mencapai matlamat bagi mengeratkan lagi persefahaman dan persaudaraan bukan sahaja di kalangan pegawai dan staf tetapi juga antara keluarga masing-masing. Berbagai acara melibatkan anak-anak, kombinasi anak atau suami isteri telah diadakan. Antara yang menarikh perhatian ialah acara cari coklat dalam tepung, bowling kelapa, mumia sayang, cabutan bertuah dan koraoke keluarga.Apa yang menarik bukan sahaja pemenang mendapat hadiah tetapi penyertaan juga dapat hadiah.

Akhirnya terima kasih kepada semua jawatankuasa terlibat dan mereka yang terlibat memberi sumbangan bagi menjayakan Hari Keluarga Sektor Sekolah ini. Sesungguhnya tanpa komitmen, kesungguhan dan kerjasama erat sebagaimana motto SPS (Sepakat Pasti Sukses) tidak akan menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment