Tuesday, January 24, 2012

Rilek : Kompleks membeli-belah suami

Kononnya ikut cerita, ada satu kompleks membeli belah untuk wanita-wanita mencari dan memilih suami.

Syaratnya wanita-wanita hanya boleh lawati satu saja tingkat. Kompleks ini ada 6 tingkat dan mutu pilihan suami bertambah baik di tingkat-tingat yang lebih atas. Wanita boleh turun ditingkat yang mereka bersesuaian atau naik ke tingkat lebih atas, tetapi mereka tidak boleh turun balik.

Seorang anak dara yang baru nak meningkat umur pergi ke kompleks itu untuk mencari bakal suami.Dia ke tingkat pertama dan terbaca papan tanda yang tertulis:

Tingkat 1: Lelaki-lelaki di tingkat ini mempunyai pekerjaan.
Tanda itu menibulkan misteri tetapi wanita itu terus saja ke tingkat dua dan berjumpa papantanda berikut:
Tingkat 2: Lelaki-lelaki di tingkat ini mempunyai pekerjaan dan menyayangi anak-anak.
'Bagusnya,' wanita itu terfikir, 'tetapi aku mahu lebih dari itu.' Lalu dia terus ke tingkat tiga. Papantanda tingkat tiga berbunyi:

Tingkat 3: Lelaki-lelaki di tingkat ini mempunyai pekerjaan, menyayangi anak-anak dan hensem.
'Wow,' wanita itu terfikir, tetapi hasrat hati kuat untuk naik ke tingkat lebih atas. Dia terus sambung perjalanan atas lift ke tingkat empat dan terjumpa papantanda yang berbunyi:

Tingkat 4: Lelaki-lelaki di tingkat ini mempunyai pekerjaan, menyayangi anak-anak, hensem, dan sedia membantu kerja rumah.

'Alamak, bestnya!' hatinya berteriak, 'Inilah lelaki impian aku selama ini.' Namun, dia masih mahu naik ke tingkat lima. Papantanda tertulis:

Tingkat 5: Lelaki-lelaki di tingkat ini mempunyai pekerjaan, menyayangi anak-anak, hensem, sedia membantu kerja rumah, dan romantis.Dia sudah mahu berhenti di sini tetapi terikut lift ke tingkat enam. Papantanda tingkat 6 berbunyi:

Tingkat 6: Anda adalah pelawat ke 31,456,012 ke tingkat ini. Tiada lelaki pilihan di tingkat ini. Tingkat ini diadakan untuk membuktikan kemahuan wanita memang mustahil untuk dipenuhi. Terima kasih melawat kompleks membeli belah ini.

Itulah perempuan.

Jadi wanita yang bersuami adalah wanita yang tak cerewet dan mahu naik Tingkat atas sekali untuk lelaki idaman kalbu.

Sumber :  http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com 

USR komen : Terimalah siapapun suami atau isteri  kita seadanya jika itu jadoh ketentuan Ilahi. Kata orang biar sakit mata  tapi senang di hati ataupun sakit di hati senang di mata. Lebih baik lagi biar senang di mata senang di hati. Jangan sesakali kalau boleh terkena yang sakit di mata sakit di hati....blabla@@@xxxxxyyy#####.....

0 ulasan:

Post a Comment