Wednesday, March 2, 2011

Keputusan Undian - Kaedah Terbaik Memilih dan Melantik Guru Besar dan GPK

Hampir dua bulan lepas Unit Pengurusan Sekolah Rendah telah mengadakan Poll @ Undian mengenai kaedah terbaik bagi memilih dan melantik Guru Besar dan GPK yang terbaik justru ada segelintir pengunjung blog mempertikaikan pelantikan Guru Besar dan GPK kerana ramai yang junior melangkau senior dan berbagai lagi.

Daripada 100% pengunjung  yang membuat undian 94% adalah guru dan 5% adalah bukan guru.Keputusan undian adalah sebagaimana berikut:
  1. 17% bersetuju pemilihan dan pelantikan Guru Besar dan GPK seperti amalan sekarang
  2. 33% bersetuju seperti amalan sekarang cuma perlu ditambah dengan temuduga
  3. 48% bersetuju calon Guru Besar dan GPK diberi kursus dan selepas itu dipilih mana yang berkelayakan
Unit Pengurusan Sekolah Rendah merakamkan setinggi penghargaan terima kasih atas undian pengunjung dan merupakan satu petunjuk supaya pihak KPM boleh menjadikan undian ini sebagai salah satu makanisma bagi menyediakan kaedah yang lebih baik khususnya bagi melantik Guru Besar dan juga GPK.

Kepada pengunjung khususnya para guru jangan lupa untuk membuat undian terbaharu mengenai tahap keyakinan dan kerahsiaan guru mengadu masalah mereka kepada pegawai di PPD atau JPN. Mungkin anda pernah ada pengalaman berguna untuk dikongsi..jangan lupa untuk buat poll @ undian..

No comments:

Post a Comment