Sunday, August 5, 2012

Taklimat Pengesahan Pendaftaran Tahun 1 Secara Atas Talian

KUALA TERENGGANU - Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu melalui Unit Pengurusan Sekolah Rendah akan mengadakan Taklimat Pengesahan Tahun 1 Sesi Persekolahan 2012 secara atas talian (e-daftar Tahun 1) ke seluruh negeri sebelum tempoh tamat peringkat kementerian pada 15 Ogos 2012. Demikianlah apa yang diputuskan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal E-Daftar Tahun 1 peringkat negeri di PKG Bukit Besar hari ini.

Ketua Unit Sekolah Rendah, En. Jelani Sulong menyokong penuh usaha mengadakan taklimat ini khususnya kepada GPK Hem semua sekolah agar proses pengurusan pendaftaran secara online berjalan mengikut garis panduan dan jadual yang ditetapkan. Menurut En. Wahab Mohamad, Penyelia Kanan Pengurusan Murid berharap melalui taklimat dan bengkel secara "hand-on" nanti tiada sekolah yang akan tercicir dan dapat menyelesaikan urusan ini dengan cemerlang.

Menurut beliau lagi hingga saat masih kedapatan sekolah yang belum mengambil  beberapa tindakan dan perkara berkenaan akan diselesaikan bersama PPD masing-masing dalam taklimat berkenaan. Jadual Taklimat yang mewajibkan GPK Hem hadir adalah sebagaimana berikut:


Surat dan Jadual Taklimat sila muatturun DI SINI

No comments:

Post a Comment