Thursday, December 30, 2010

SK Nyiur 7,Besut mula beroperasi 3 Jan 2011


SK Nyiur 7, Besut menjadi sekolah kebangsaan yang ke 347  negeri ini yang akan mula beroperasi sepenuhnya pada 3 Januari depan.Jika ditambah dengan dua buah sekolah pendidikan khas maka jumlah keseluruhan sekolah rendah yang beroperasi tahun 2011 ialah sebanyak 349 buah.

"Dengan sekolah baru,suasana baru,pengurusan baru dan guru-guru yang baru sekolah ini boleh membentuk model dan watak yang tersendiri" demikian kata Yang Berbahagia Tuan Haji Salleh bin Busu yang mewakili Pengarah Pelajaran Negeri semasa Mesyuarat Penyelarasan Pembukaan Sekolah SK Nyiur 7 hari ini.Beliau juga mengingatkan Guru Besar,GPK dan guru-guru sekolah berkenaan supaya membuat persediaan yang rapi mengenai hal ehwal persekolahan seperti jadual ,guru,buku teks,perabut dan lain-lain lagi.

Selain itu,Tuan Haji Salleh juga berharap segala program sama ada peningkatan prestasi akedemik,kokurikulum,sukan permainan mesti dilaksanakan dengan sempurna. Beliau juga berkata sekolah ini yang mempunyai 24 bilik darjah dijangka akan penuh dalam masa setahun dua dan menjadi tumpuan ibubapa jika diurus dengan cemerlang melalui kerjasama dan pemuafakatan semua pihak.

Mesyuarat berkenaan turut dihadiri oleh Ketua Sektor Pe ngurusan Sekolah,Pegawai Pelajaran Daerah Besut,Ketua Unit Sekolah Rendah,Pegawai dari JPN dan PPD serta staf SK Nyiur 7. Kita sangat yakin dengan iltizam,kecaknaan dan keikhlasan barisan kepimpinan sekolah serta warganya sekolah suatu hari nanti setaraf dengan SK Tengku Mahmud 1 atau lebih hebat dari itu.

No comments:

Post a Comment