Tuesday, December 28, 2010

SK Gong Pasir akan mula beroperasi sesi persekolahan depan

Setelah tertangguh selama enam bulan,akhirnya SK Gong Pasir,Dungun akan mula beroperasi mulai sesi persekolahan depan. Begitulah keputusan yang dibuat dalam Mesyuarat Penyelarasan Pembukaan SK Gong Pasir yang berlangsung di Bilik Mesyuarat sekolah berkenaan hari ini.

Mesyuarat yang dipegerusikan oleh Yang Berbahagia,Tuan Haji Salleh bin Busu yang menjalankan tugas Timbalan Pengarah Pelajaran Terengganu turut dimaklumkan bahawa sekolah telah bersiap sedia untuk memulakan operasinya. Esok 29 Disember 2010 akan diadakan sesi pendaftaran masuk murid yang telah ditetapkan oleh PPD Dungun dari beberapa sekolah sekitar ke SK Gong Pasir.

Tuan Haji Salleh Busu dalam ucapannya berharap sekolah ini dapat memulakan operasinya dengan baik dan berharap sekolah ini akan menjadi sekolah pilihan ibubapa justru lokasi,keceriaan dan kemudahan yang ada.Beliau juga berharap pihak sekolah telah membuat persediaan cukup tentang jadual serta lain-lain keperluan asas bagi memastikan tiada sebarang isu ditimbulkan apabila ia beroperasi nanti. Beliau juga berharap segala perancangan dalam semua bidang persekolahan telah dibuat dan berharap semua warga memberi sokongan yang padu.

Mesyuarat ini juga turut dihadiri oleh En.Zakariah bin Ali,Ketua Sektor,Sektor Pengurusan Sekolah,Ketua Unit Rendah,Pegawai dari JPN dan PPD serta pengurusan sekolah dan guru-guru sekolah berkenaan. Ketua Sektor Sekolah berharap sekolah ini akan menjadi sekolah berwatak dan berkeyakinan sekolah ini akan mencul sebagai sebuah sekolah terbilang suatu hari nanti. Jabatan dan PPD akan sentiasa memantau dan membantu pihak sekolah dari masa ke semasa.

Unit Sekolah Rendah merakamkan syabas dan tahniah kepada Guru Besar SK Gong Pasir,Guru-Guru Penolong Kanan,para guru,ibubapa dan semua murid akan memulakan persekolahan pada 2 Januari nanti.

1 comment:

  1. Congratulations to the staff of SK Gong Pasir, Dungun on the grand opening!!!
    A beautiful school!!!
    Wish SK Gong Pasir GOOD LUCK!!!

    ReplyDelete