Monday, January 31, 2011

Mesyuarat Permurnian Instrument Pemantauan Pengurusan Sekolah

Mesyuarat Pemurnian Instrument Pemantauan Pengurusan Sekolah telah diadakan pada 31 Januari 2011 di PKG Bukit Besar,Kuala Terengganu. Mesyuarat tersebut telah dipengerusikan oleh En.Zakariah bin Ali,Ketua Sektor,Sektor Pengurusan Sekolah,Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu.

Mesyuarat ini adalah kesinambungan kepada perbengkelan instrument berkaitan yang diadakan pada akhir tahun lepas. Ahli panel mesyuarat kali ini terdiri daripada pegawai di Sektor Pengurusan Sekolah,Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah dan Wakil daripada Majlis Pengetua Malaysia Cawangan Terengganu dan Wakil Majlis Guru Besar Malaysia,Cawangan Negeri Terengganu.

Adalah menjadi harapan kita terutama Sektor Pengurusan Sekolah apabila instrument ini siap nanti ianya bukan sahaja menjadi dokumen standard bagi pegawai-pegawai JPN Terengganu dan PPD dalam pemantauan pengurusan sekolah tetapi juga sebagai panduan kepada Pengetua dan Guru Besar mempertingkatkan kualiti pengurusan.

Apabila instrument ini siap sepenuhnya ianya akan dimuatnaik dalam blog ini dan web rasmi JPN Terengganu bagi memudahkan semua pihak berkaitan untuk akses.

No comments:

Post a Comment