Thursday, September 29, 2011

Persidangan Pengelola Sekolah Malaysia Kali Ke 33 Tahun 2011

KOTA BHARU - Pengelola Sekolah Malaysia dengan kerjasama Kementerian Pelajaran Malaysia telah mengadakan Persidangan Tahunan Kali Ke 33 di Hotel Grand Riverview,Kota Bharu pada 27 - 29 September 2011. Seramai 450 orang peserta yang terdiri daripada pengelola sekolah yang berkhidmat di PKG,BTPN,PPD dan JPN seluruh negara menyertai persidangan tersebut.

Terengganu telah menghantar 30 orang perwakilan ke persidangan berkenaan yang diketuai oleh En.Zainuddin Muda,Pengerusi Persatuan Pengelola Sekolah Malaysia Cawangan Negeri Terengganu.

Perasmiaan Pesidangan Pengelola Sekolah Malaysia Kali ke 33 telah disempurnakan oleh Dr.Haji Zahri bin Aziz,Timbalan Ketua Pengarah Pendidikan (Sektor Operasi Pendidikan) semalam.

Persidangan tiga hari ini bukan sahaja membincangkan isu-isu berkaitan kemahiran,strategi dan pendekatan baru tugas pengelola selaras dengan keperluan semasa tetapi juga isu-isu dan nasib masa depan pengelola sekolah dalam arus perubahan pesat pendidikan negara. Ada sesetengah suara sinis mengatakan jawatan pengelola sekolah bakal dijumudkan bila saiz perkhidmatan di PPD atau JPN dikecilkan dan hanya gred siswazah sahaja dikekalkan. Apapun yang kita harapkan persidangan kali ini bukan hanya setakat mengeluarkan resolusi sahaja tetapi menghasilkan atau memberi kesan dan impak kepada masa depan dan kebajikan pengelola sekolah secara keseluruhannya.

Selamat bersidang !!

No comments:

Post a Comment