Sunday, April 25, 2010

Manafaatkan e-book untuk Ujian IQ UKM1 PERMATApintar

Setakat ini hanya 710 orang daripada 23,164 orang Murid Tahun 6 Terengganu yang menerima e-book pada tahun lepas menyertai ujian IQ UKM1.Kita difahamkan bahawa e-book ini telah tersedia untuk internet access. Mengapa kita tidak gunakan peluang ini ? Kalau semua murid Tahun 6 sertai secepat mungkin kita tentu boleh mengatasi negeri lain. Apalagi bila murid Tahun 5 yang dah ada ini dimanafaatkan sama.

Pihak sekolah hanya bantu murid dengan perkara berikut:
Ayuh mulakan sekarang !!!!

2 comments:

  1. Tahniah kepada Unit ini atas kerja pemantauan Ujian UKM1.

    Kod dan alamat sekolah tidak perlu ditaip. Semasa carian nama sekolah, gunakan sahaja nama-nama tertentu sekolah.
    Contoh SMK Sultan Sulaiman, gunakan perkatan "sulaiman" dan akan keluar senarai sekolah yang ada perkataan "sulaiman" dan pelajar boleh pilih sekolah mereka.

    Jika sekolah baru / sekolah swasta / dan lain-lain, tidak ada dalam senarai, maka ada ruang seterusnya ntuk memasukkan nama sekolah dan alamat.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. Ini adalah usaha dan strategi kita membantu menyedarkan pihak sekolah,murid,ibubapa dan masyarakat tentang seriousnya usaha murni ini untuk kebaikan generasi kita.

    Semoga dengan "pertandingan" positif ini akan menyemarakkan lagi penyertaan pelajar Terengganu khasnya dan seluruh negara amnya mengambil Ujian IQ UKM1 ini.

    ReplyDelete