Monday, January 13, 2014

Anugerah Sekolah Cemerlang UPSR Kebangsaan 2013

Tahniah dan syabas kepada Guru Besar dan warga SK Tengku Mahmud, Besut, SK Kampung Raja Besut dan SK Seri Berang, Hulu Terengganu kerana menerima Anugerah Sekolah Cemerlang UPSR Kebangsaan 2013. Majlis berkenaan telah diadakan di SK Ijok, Kuala Selangor, Selangor yang dirasmikan oleh YB Dato' Seri Haji Idris bin Jusoh, Menteri Pendidikan 11.

Majlis berkaitan juga turut dihadiri oleh YB Dato' Marry Yap, Timbalan Menteri Pendidikan dan Yang Berbahagia, Datuk Dr. Khir Mohamad Yusof, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia.

SK Tengku Mahmud, Besut adalah salah sebuah Sekolah Berprestasi Tinggi yang mencapai kejayaan cemerlang dalam UPSR 2013. Manakala SK Seri Berang, Hulu Terengganu adalah Sekolah Kluster Kecemerlangan yang bukan sahaja antara terbaik di negeri tetapi juga mempunyai antara ranking teratas dalam SKK Kebangsaan selain SK Kuala Berang, Hulu Terengganu (SKK) dan SK Dusun , Hulu Terengganu (SKK). Sementara SK Kampung Raja, Besut juga antara sekolah primier dan juga telah beberapa kali dicalonkan SKK dan SBT.

Kita berharap anugerah ini akan menyemarakkan lagi warga sekolah dan juga mampu merangsang sekolah-sekolah lain untuk terus mencipta kecemerlangan. Tahniah dan syabas.


1 comment: