Thursday, November 7, 2013

Penambahbaikan Jadual Gaji Minimum - Maksimum Gred 1 hingga Gred 54 Di Bawah Sistem Saraan Malaysia


Jabatan Perkhidmatan Awam telah memuatnaik ke dalam portal JPA Pekeliling Perkhidmatan Bil 36/2013 yang menerangkan mengenai "Penambahbaikan Jadual Gaji Minimum - Maksimum Gred 1 hingga Gred 54 Di Bawah Sistem Saraan Malaysia"

Berdasar pekeliling ini penetapan gaji minima dan maksima baru telah dibuat di mana dua tanggagaji baru ditambah untuk gaji maksima. Mereka yang telah berada pada gaji terakhir akan terus menerima kenaikan gaji untuk dua tahun lagi. Lihat contoh di bawah bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan atau guru:





 Download pekeliling melalui link di bawah:
 http://docs.jpa.gov.my/docs/pp/2013/pp362013.pdf


6 ulasan:

Anonymous said...

mana ada dg42 yang diwarwarkannnn

Anonymous said...

ada kat pru 14 kot

AntiHipokrit said...

Takde apa yg menarik pun.. Najib ni kecoh je lebih. Ia lebih memihak kpd org yg dah dipenghujung karier.

rohaya said...

Alhmdulillah...ada penambahbaikan,buatlh sesuatu kpd pekerja yg dipenghujung karier krn golongan ini agak kerugian dr segi gaji brbnding org2 muda yg sntiasa untung...golongn inilh yg biasanya mmpunyai byk tanggungn yg trpksa dicatu tuk pengajian ank2 di Univesiti,ank sek menengh,ank sek rendah dan keperluan harian yg semakin meningkat...Belum trmasuk jika ada musibah sprti sakit,kereta rosak dan sbgnya...Golongn ini tlhpun mmberi khidmat sekian lama utk mempertingkatkan perkhidmatn utk memarbatkan sesuatu organisasi..Tolong jaga kebajikan kami...

Anonymous said...

Ingin brtanya. Kenapa gaji maksimum yg baru ni nilainya melebihi 2KGT dari gaji maksimum yg lama sepertimana pada pekeliling 2/2013?bagaimana kiraan yang digunakan?dan adakah pegawai yg berada di tgga gaji maksimum skrg ni akan hanya mendapat 2 tahun lagi kenaikan dan adakah jumlahnya akan sampai kepada nilai gaji maksimum yg baru ini?mohon pencerahan...

Anonymous said...

Buatlah kerrja, jangan asyik dok mintak aje, kalau tak tau nak berterima kasih pada orang, ucaplah syukur Alhamdulillah...

Post a Comment