Thursday, November 17, 2011

Pencapaian UPSR 2011 bagi sekolah SBT dan SKK Terengganu

KUALA TERENGGANU - Alhamdulillah sebagaimana kita sedia maklum UPSR 2011 telah diumumkan dan pencapaian negeri Terengganu dari aspek semua A, Min C dan GPN telah meningkat. Keputusan kali ini juga membuat kita terpanggil untuk melihat pencapaian Sekolah Berprestasi Tinggi dan Sekolah-Sekolah Kluster Kecemerlangan di negeri ini secara lebih dekat. Inilah ikon baru sekolah berprestaj dalam hiraki kedudukan jenama sekolah terbilang dalam negara. Sebarang "kecacatan" walaupun kecil memberi impak besar kepada respektasi umum. Inilah cabaran yang perlu dihadapi oleh warga SBT dan SKK. Jom kita lihat pencapaian mereka:
Klik atas untuk besarkan atau klik SINI untuk lebih jelas atau muat turun.

Tahniah kepada semua sekolah SBT atau SKK kerana dapat mengekalkan GPS di bawah 1.7 dan pencapaian semua A melebihi 25% serta Min C melebihi 90%. Tahniah kepada SK Dusun, Hulu Terengganu kerana mencapai GPS 1.23 serta Min C 100% dan menduduki ranking pertama negeri bagi kedua kategori tersebut. Tahniah juga kepada yang sekolah yang menduduki ranking cemerlang pencapaian Semua A seperti SK Tengku Mahmud, Besut ( ranking 4 negeri), SK Dusun, Hulu Terengganu (ranking 6 negeri),SK Sultan Sulaiman 1 (ranking 16 negeri dan  SK Seri Berang, Hulu Terengganu (ranking 17 negeri).

Sekolah Sultan Ismail, Kemaman yang merupakan SBT tunggal setakat ini perlu mempertingkatkan usaha dan strategi agar tiada calon memperolehi D atau E dan merebut ranking yang lebih tinggi. Kita yakin dengan kepimpinan sekolah yang ada dan peruntukan besar SBT serta sokongan ibubapa dan masyarakat SK Sultan Ismail mampu melonjakkan lagi prestasi pencapaian UPSR pada masa depan.

Tahniah untuk semua warga SBT dan SKK Terengganu...

No comments:

Post a Comment