Wednesday, November 23, 2011

Bengkel Kerja Pemurnian Dan Penilaian iGPK32 Tahun 2012

KUANTAN - Panel iGPK32 telah mengadakan Bengkel Kerja Pemurnian Dan Penilaian iGPK32 Tahun 2012 pada 22 - 24 November 2011 di Citiview Hotel, Kuantan. Tujuan utama bengkel ini ialah untuk mengemaskini semua permohonan iGPK32 Tahun 2012 dan menyenarai pendek calon berkelayakan berdasarkan ranking prestasi dan penilaian borang serta kreteria lain yang telah diputuskan oleh Panel Penilaian Peringkat PPD.

Ketua Sektor Pengurusan Sekolah, En. Zakariah bin Ali dalam taklimat dan ucapannya meminta supaya urusan kerja berkaitan pelaksanaan iGPK32 dilaksanakan berdasarkan sumber kuasa dan garis panduan yang ditetapkan KPM dengan penuh integriti dan berwibawa. Beliau yakin jika semua pihak telah melaksanakan dengan niat dan SOP yang sebaik mungkin pasti kita dapat memilih calon GPK yang mampu menjadi Guru Besar yang hebat pada masa hadapan. Dan sekaligus mampu melestarikan pendidikan terbilang negeri Terengganu Anjung Ilmu.

Senarai yang ditapis dan diluluskan peringkat ini akan dipanggil temuduga antara 4 - 8 Disember 2011 nanti mengikut daerah masing-masing sebelum diranking semula berdasarkan daerah masing dan dikemukakan kepada Pengarah sebelum ditawarkan pada tahun 2012. Format pemarkahan adalah berdasar prestasi 2008,2009,2010 dengan purata 45%, markah penilaian kemahiran dan sumbangan berjumlah 35% dan temuduga 20%.

Seperti tahun terdahulu dan selalu disebut ramai calon tidak mengemukan borang permohonan dengan lengkap dan sempurna. Aviden menyokong permohonan yang tidak mencukupi pastinya menolak mereka pada ranking ke bawah dan terkeluar dari senarai panggilan temuduga apalagi ruang keperluan jumlah calon mungkin terhad dengan lanjutan umur persaraan enam puluh tahun.

Kita juga berharap mereka yang bakal dipanggil temuduga membuat persediaan yang rapi dari segi personaliti, pengetahuan dan kemahiran. Jangan anggap mudah. Dalam blog ini rumusan terdahulu proses temuduga iGPK32 dan tips temuduga telah dihuraikan. Cari melalui search dalam blog ini dan taip "temuduga" atau "tip temuduga" untuk mendapat senarai penulisan berkaitan temuduga. Semoga dapat membantu bakal-bakal calon GPK agar nanti kita dapat memilih GPK yang terbaik antara yang terbaik.

0 ulasan:

Post a Comment