Sunday, October 24, 2010

Majlis Jasamu Abadi Sempena Persaraan KS Pengurusan Sekolah

Hari ini jam 11.00 pagi bertempat di Permai Inn,Kuala Terengganu telah diadakan Majlis Jasamu Abadi sempena persaraan Ketua Sektor Pengurusan Sekolah,YM Tengku Anuar Tengku Dalam yang akan bersara wajib pada 27 Oktober 2010 nanti. Majlis anjuran Jabatan Pelajaran Negeri turut dihadiri oleh Timbalan Pengarah Pelajaran Negeri,Ketua-ketua Sektor,Pegawai-Pegawai Pelajaran Daerah,PP BTPN Terengganu,Majlis Pengetua,Majlis Guru Besar dan pegawai-pegawai jabatan dan PPD.

Yang Berbahagia,En.Razali bin Daud,Timbalan Pengarah Pelajaran Terengganu dalam ucapan aluannya menyifatkan YM Tengku Anuar (Pak KU) seorang sahabat dan rakan sejawat yang banyak sumbangannya kepada dunia pendidikan khususnya di negeri Terengganu.Bagi pihak pegawai Jabatan dan PPD beliau merakamkan setinggi ucapan penghargaan dan terima kasih kepada YM Pak Ku. Beliau juga mengingatkan hadirin agar sentiasa saling hormat menghormati dan jabatan akan mengubah pendekatan meraikan persaraan pegawai dan pengurus sekolah dengan cara yang lebih sesuai.

Sementara itu,YM Tengku Anuar dalam ucapannya merakamkan penghargaan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberi kerjasama dan sokongan terutama semasa beliau sakit bagi mengurus Sektor Pengurusan Sekolah.Beliau amat bersyukur diberi peluang dan sihat di saat akhir persaraan dan apa yang beliau lakukan enam bulan terakhir ini adalah untuk membayar "hutang" dalam perkhidmatan yang mungkin tidak dapat disempurnakan sebelum ini. Beliau juga memberi fokus agar pendidikan mesti memberi penekanan soalan mendidik akal,hati dan budi. Beliau kemungkinan meneruskan khidmat pendidikan menerusi medan baru dengan kembali aktif menulis.YM Tengku Anuar adalah seorang penulis buku terkenal terutama mengenai buku geografi suatu ketika dahulu.

Sebelum para tamu dihidangkan dengan jamuan tengahari,majlis penyampaian cenderamata kepada Pak Ku oleh pihak jabatan,wakil sektor,wakil ppd,wakil Majlis Pengetua,Majlis Guru Besar,.BTPN dan para pegawai Sektor Pengurusan Sekolah.

Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum jadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat


Selamat Bersara Pak Ku
Terima kasih Pak Ku
Terima kasih Cikgu

No comments:

Post a Comment