Monday, March 1, 2010

Pertukaran Guru Secara Online Jun 2010 (E-GTukar)

Sebagaimana tahun lepas Pertukaran Guru Antara Negeri,Antara Daerah dan Dalam Daerah akan dilaksanakan secara online melalui Sistem E-GTukar. Sebagai persediaan menghadapi sesi pertukaran 1 Jun 2010 satu Mesyuarat Penyelarasan E-GTukar telah diadakan yang melibatkan Pegawai Pengurusan Sekolah,Sektor Khas & Swasta,Sektor Pendidikan Islam daripada Jabatan Pendidikan dan PPD Seluruh Negeri Terengganu.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Ketua Penolong Pengarah,Sektor Pengurusan Sekolah,En.Salim bin Abd. Ghani turut membincang isu-isu yang berbangkit dalam pertukaran lepas serta langkah-langkah proaktif yang wajar dilaksanakan.

En. Ibrahim bin Ismail,Ketua Adminstarator E-GTukar  Negeri dan En.Kamal bin Abdullah,Adminstrator E-GTukar Unit Rendah telah menyampaikan taklimat tentang kaedah semakan ketepatan data dan prosidur serta proses E-GTukar. Bahan taklimat untuk PPD taklimat dan sampaikan kepada pihak sekolah juga dibekalkan. Proses Taklimat E-GTukar peringkat daerah seluruh negeri kepada pihak sekolah mula dilaksanakan esok sebagai jadual berikut di bawah

No comments:

Post a Comment