Sunday, March 7, 2010

Mesyuarat Prapenyerahan SK Gong Pasir 2/2010

 
Pagi tadi saya bersama Ketua Unit Penyeliaan Sekolah Rendah dan Ketua Unit Pembangunan & Bekalan JPN Terengganu sekali lagi membuat lawatan ke SK Gong Pasir,Dungun bagi memeriksa serta melihat status kerja-kerja penyudahan sepertimana janji kontraktor dalam lawatan 1 Mac lalu.
Guru Besar dan semua GPK yang dilantik sebagai "cantaker" pada 1 Mac telah berada di pejabat sementara di bangunan prasekolah kerana perabut untuk bilik Guru Besar & GPK belum sampai. Rombongan kami bersama Guru Besar & GPK telah membuat tinjauan dan didapati kerja-kerja penyudah atau dalam loghat Terengganu dipanggil "kerja ngutip" masih lagi banyak yang belum selesai.

 
 Selepas itu satu mesyuarat telah diadakan antara kami yang diketui oleh Ketua Unit Pembangunan & Bekalan dengan Kontraktor Induk,Sub-Kontraktor,wakil konsultan Elektrical,Guru Besar & GPK serta wakil PPD Dungun.Rumusannya pihak kontraktor berjanji menyiapkan kerja-kerja berkaitan dan jika penyerahan  berlaku pada pertengahan Mac maka pada 21 Mac setelah naik penggal sekolah akan mula beroperasi ataupun selewat-lewatnya 1 April.. Pihak JPN telah bersedia dengan guru dan murid yang akan berpindah masuk bila-bila masa sahaja bergantung bila penyerahan rasmi sekolah oleh kontraktor kepada KPM/JPN.

No comments:

Post a Comment