Friday, March 12, 2010

Kursus GPK Pentadbiran Kesedar Inn

Seramai 80 orang GPK Pentadbiran Sekolah Rendah Terengganu telah mengikuti kursus Perancangan Strategik Penolong Kanan Pentadbiran bermula 11 Mac hingga 13 Mac di Kesedar Inn,Gua Musang,Kelantan.Kursus berkenaan diurusetia oleh Unit Penyeliaan Sekolah Rendah,JPN Terengganu.


Okjektif utama kursus berkenaan untuk memantapkan dan memperkasakan fungsi,tugas dan peranan GPK Pentadbiran selaku "CEO Kurikulum Sekolah ". Harapan jabatan melalui input-input kursus berkenaan sekolah mereka yang telah sedia ada dengan potensi dapat dipugar serta dilonjakkan prestasi pencapaian kurikulum khususnya pencapaian UPSR.

Penyampai kursus bukan sahaja terdiri daripada pegawai kanan Sektor Pengurusan Akademik tetapi juga daripada Guru Besar Cemerlang. Ketua Unit Penyeliaan Sekolah Rendah menutup kursus berkenaan

Semoga 80 orang GPK Pentadbiran dapat membuat sesuatu selepas kursus ini terutama sekali berkaitan peningkatan UPSR sekolah masing-masing. Kita sangat yakin jika 80 buah sekolah dapat membuat lompatan saujana UPSR 2010 sasaran JPN Terengganu untuk mencapai 20% "straight" A ,UPSR 2010 menjadi kenyataan.

Bahan Kursus GPK Pentadbiran Kesedar Inn boleh didownload di bawah. Jika ada masalah sila register secara percuma web hosting ini (klik) dengan memasukkan email anda dan cipta password sendiri.

No comments:

Post a Comment