Saturday, March 27, 2010

Memperkasakan SJKC Terengganu

Seramai tiga puluh orang peserta terdiri daripada Guru Besar dan GPK SJKC Terengganu telah mengikuti Kursus Peningkatan Profesionalisma dari 25 hingga 27 Mac 2010,di BTPN Terengganu. Tujuan utama kursus kepada pengurusan sepuluh buah SJKC Terengganu adalah membentuk dimensi baru ke arah Memperkasakan SJKC Terengganu.

Adalah menjadi harapan penganjur (Unit Penyeliaan Sekolah Rendah ) kursus, melalui wacana dan wahana seperti ini Guru Besar dan GPK mampu memiliki seta memperlihatkan komitmen,iltizam dan kemahiran pengurusan manusia yang tinggi dan impaknya satu tranformasi besar bakal mewarnai SJKC Terengganu.

Menurut Ketua Unit Penyeliaan Sekolah Rendah,En.Jelani Sulong,memperkasakan SJKC dalam makna yang mudah SJKC Terengganu boleh menunjukkan ciri-ciri kemendirian yang hebat,gagah,berwibawa,meyakinkan,boleh dipercayaai,boleh diharap dan tip-top dalam semua perkara.

Beliau juga menyarankan agar Guru Besar dan GPK menjadikan diri mereka satu team pengurusan yang ampuh melalui penghayatan visi dan misi sekolah secara kolektif.Beliau juga menasihatkan Guru Besar agar menjadikan guru dan kakitangan di sekolah umpama adik-beradik dan saudara-mara kerena mereka adalah aset utama memajukan sekolah.

"Nasib generasi kita pada masa depan ditentukan oleh bagaimana cara kita mendidik mereka",tegasnya.

Talking Poit KU Rendah boleh download disini

No comments:

Post a Comment