Sunday, February 28, 2010

Prapenyerahan SK Gong Pasir Dungun

Jika apa yang dirancang terlaksana dengan lancar,SK Gong Pasir,Dungun yang berharga RM16 juta akan mula beroperasi atau akan dibuka selewat-lewatnya 1 April 2010.
Satu lawatan dan mesyuarat prapenyerahan telah diadakan antara pegawai-pegawai dari Jabatan Pelajaran Negeri,PPD Dungun dengan pihak kontraktor. Menurut Pn.Hajah Wan Salmah Wan Hamat,Ketua Unit Pembangunan & Bekalan JPNT pihak kontraktor telah berjanji untuk menyelesaikan kerja-kerja pengemaskinian atau "finishing" selewat-lewatnya pada 4 Mac 2010.
Secara keseluruhan kerja-kerja utama hampir selesai cuma kerja-kerja penyudah sedang pesat dilaksanakan.Pihak TNB juga telah memberi jaminan untuk memastikan bekalan elektrik dapat disalurkan serta ujian dapat dilaksanakan.

Pihak JPN telah memberi komitment untuk turun sekali lagi pada 7 Mac 2010 di samping pegawai PPD Dungun akan memantau kerja-kerja sebagaimana janji pihak terbabit untuk menyiapkan isu yang dibangkitkan pada 4 Mac 2010

Selepas dua jam rombongan JPN dan Pegawai-Pegawai PPD Dungun telah mengadakan perbincangan dengan Pegawai Pelajaran Daerah Dungun di Bilik Mesyuarat PPD Dungun. Ketua Unit Sekolah Rendah,En.Jelani Sulong berharap agar PPD Dungun dapat memberi taklimat kepada Guru Besar dan GPK SK Gong Pasir yang akan melapor diri pada 1 Mac 2010.Selain dari itu,satu mesyuarat penyelarasan anatara pengurus sekolah dengan guru-guru yang akan ke SK Gong Pasir juga perlu diadakan.

Adalah dijangkakan pihak KPM dan Konsultan Projek akan hadir untuk penyerahan pada 11 Mac 2010. Jika segalanya berjalan dengan baik penempatan guru akan dibuat 16 Mac serta sekolah bakal dibuka selepas naik cuti pertengahan penggal. Jika ada masalah 1 April dicadangkan untuk sekolah mula beroperasi.

No comments:

Post a Comment