Thursday, June 27, 2013

Program Coaching dan Mentoring SBT

BESUT - Minggu ini KPM bersama pegawai JPN dan PPD  bersama-sama mengadakan program Coaching dan Mentoring di SK Sultan Sulaiman 1 (24-25 Jun 2012), SK Sultan Ismail, Kemaman (26.6.2013) dan SK Tengku Mahmud, Besut (26-27/06/2012) bagi membantu mempertingkatkan pencapaian khususnya dalam akademik (UPSR) dan Band Sekolah.

Program C&M di Besut telah diurus oleh En. Anuar Adnan Ismail, KPP Sektor Pengurusan Sekolah Kecemerlangan, BPSBPSK. Pegawai dari JPN dan PPD Besut turut bersama. Sesi bimbingan selama dua hari yang diurus beliau sangat menarik. Berbagai tips dan strategi dikongsi bagi membantu guru-guru untuk melonjak prestasi murid.

Selain berintraksi dan berbincang dengan Guru Besar, GPK dan guru-guru beliau juga berkesempatan bertemu dengan calon target seramai 80 orang. Banyak tips yang diberi bagi mendorong pelajar agar berusaha keras bagi mencapai kejayaan terbilang.

SBT SK Tengku Mahmud adalah antara sekolah yang mempunyai pencapaian terbilang UPSR bagi negeri Terengganu sejak beberapa tahun lalu . Guru Besar SK Tengku Mahmud, Tuan Haji Abd Rahman Sardar yang juga Pengerusi Majlis Guru Besar Daerah Besut adalah seorang Guru Besar Cemerlang yang sangat dedikasi bagi membawa kejayaan kepada sekolah ini.

Kita berdoa semoga sekolah-sekolah SBT Terengganu akan terus berupaya melakar kejayaan lebih terbilang lagi pada UPSR akan datang.


1 comment:

  1. salam..
    bukan ke ejaan yang betul adalah "Coaching"?
    "choch" ada maksud yang negatif. pohon buat pembetulan.

    ReplyDelete