Tuesday, June 25, 2013

Majlis Jasamu dikenanag dan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang

KUALA TERENGGANU, 25 Jun - Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu telah mengadakan Majlis Jasamu Dikenanag dan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang bagi meraikan pesara dan bakal pesara seramai 109 orang  Tahun 2013. Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang. Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang pula terdiri daripada pegawai dan anggota pelaksana di JPN, PPD serta Guru dan Pengetua yang berjumlah 82 orang.

Majlis berkenaan telah dirasmikan oleh YB En. Ghazali bin Taib, Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Inovasi dan Tugas-tugas Khas Negeri Terengganu yang mewakili YAB Menteri Besar Terengganu. Majlis berkenaan telah diadakan di Taman Tamaddun Islam., Pulau Wan Man, Kuala Terengganu. Pengarah Pelajaran Negeri, Timbalan Pengarah, Ketua-Ketua Sektor, PPD dan dif-dif jemputan khas diundang sama bagi memeriahkan majlis berkenaan.

Tuan Haji Mohd Zawawi bin Mat Junoh, mantan Pengetua SMK Renek telah berucap mewakili pesara dan bakal pesara. Beliau melahirkan rasa syukur kerana berkesempatan merai dan menikmati makna persaraan. Sementara itu YB Exco Pendidikan Negeri Terengganu dalam ucapannya mengucapkan tahniah kepada pesara dan penerima APC. Beliau juga menggambarkan tentang besar dan bermaknanya peranan guru dengan memetik puisi "Guru O Guru" karya Sasterawan Negara, Allahyarham Dato' Usman Awang. 

Sebelum itu Pengarah Pelajaran Negeri dalam ucapan aluan menyeru semua pegawai dan guru agar memberi kerjasama dan sokongan kepada YB En. Ghazali Taib yang juga asalnya bekas guru untuk sama-sama memajukan pendidikan anak-anak negeri  Terengganu. Semua pesara/bakal pesara yang hadir telah menerima sijil persaraan dan jam tangan. Sementara penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang menerima sijil dan sijil simpanan premium bernilai RM1,000.00 seorang.

Kita berharap majlis seumpama ini bukan sahaja menjadi satu apresiasi yang sangat bermakna kepada rakan-rakan kita yang bersara dan juga kepada penerima APC tetapi juga sebagai motivasi kepada guru dan pegawai yang lain. Tahniah kepada penerima APC. Selamat bersara kepada rakan-rakan yang cukup tempoh khidmat. Jasa kalian tetap dikenang.



No comments:

Post a Comment