Sunday, February 13, 2011

Mesyuarat Penempatan LPBS J-QAF Ambilan Januari 2011


Unit Sekolah Rendah - 13 Feb,Seramai 141 orang LPBS J-Qaf Ambilan Januari 2011 daripada 2,164 orang dijangka ditempatkan di negeri Terengganu menurut Ustaz Wan Mohd Fauzi bin Wan Mahmud,Penolong Pengarah J-Qaf,Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu. Beliau melaporkan kedudukan berkenaan dalam Mesyuarat Penempatan LPBS J-Qaf Ambilan Januari 2011 yang diadakan di Bilik Mesyuarat Anjung Ilmu,Jabatan Pelajaran Terengganu petang tadi.Mesyuarat tersebut dipengerusikan oleh En.Jelani Sulong,Ketua Unit Sekolah Rendah,Jabatan Pelajaran Negeri.

Menurut Ustaz Wan Mohd Fauzi lagi jumlah berkenaan masih belum mencukupi keperluan negeri seramai 364 orang. Walau bagaimanapun ianya dapat menampung keperluan 42 buah sekolah SKM dan sekolah baru.Daripada 141 orang itu, 103 orang pengkhususan Pengajian Agama Islam  dan 38 orang pengkhususan Bahasa Arab.

Calon-calon yang ditawar dan ditempatkan di sekolah-sekolah  ini mesti berada setahun setengah dan wajib mengikuti latihan di IPGM sewaktu sekolah cuti. Selepas lulus latihan mereka akan ditempatkan di sekolah yang sama selama 36 bulan sebelum boleh mohon bertukar ke sekolah lain. Di samping itu,bagi calon yang ditawarkan program ini dan didapati mengandung sebelum menandatangani perjanjian dengan IPGM akan dibatalkan tawarannya. Bagi yang telah menandatangani perjanjian dan didapati mengandung akan ditangguhkan latihan selama setahun.

Kita berharap para calon LPBS J-Qaf Ambilan Januari 2011 ini membaca dengan teliti dan memahami perjanjian mereka dengan sebenar-benarnya.

Sementara itu tarikh , masa dan tempat taklimat  dan penyerahan surat penempatan akan dimaklumkan sedikit masa lagi melalui laman ini.

2 comments: