Wednesday, February 2, 2011

Mesyuarat Penempatan Guru Baru Sekolah Rendah ,7 Feb 2011


Mesyuarat Penempatan Guru Baru Sekolah Rendah bagi penempatan 7 Februari 2011 telah diadakan di Hotel Seri Malaysia,Kuantan pada 1 dan 2 Februari 2011.Ketua Sektor Pengurusan Sekolah,En.Zakariah Ali turut hadir sama di samping Ketua Unit Pengarah,Penolong Pengarah Guru,Penolong Pengarah Data & ABM,Penyelia-Penyelia Kanan Unit Rendah dan Penyelia Kanan Pengurusan Sekolah PPD seluruh negeri.

Seramai 44 orang guru dari Program PISMP (14 orang),TESL (4 orang)  dan J-QAF (26 orang) terlibat dengan penempatan ini. Bagi guru J-QAF mereka bakal ditempatkan di sekolah asal kerana mengikut Perjanjian LPBS-J-QAF selepas tamat latihan mereka mesti ditempatkan di sekolah yang sama selama sekurang-kurangnya 36 bulan. Bagi penempatan PISMP dan TESL jawatankuasa memutuskan penempatan mereka berasaskan  keperluan bilangaan perjawatan sekolah dan daerah,keperluan dari segi opsyen dan beberapa faktor lain dan justifikasi oleh jawatankuasa/panel.

Semua bakal guru ini akan mengetahui sekolah mereka pada Majlis Taklimat Penempatan yang akan diadakan pada 7 Februari 2011,di Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu.

No comments:

Post a Comment