Monday, February 7, 2011

Sekitar Taklimat dan Penyampaian Surat Penempatan Guru Baru SR dan SM

Ketua Sektor Pengurusan Sekolah,En.Zakariah bin Ali mengingatkan guru baru (44 orang SR dan 14 orang SM) supaya jelas niat menjadi guru agar mereka dapat memberikan sepenuh sumbangan dan khidmat kepada anak bangsa.
"Jika tiada kasih sayang dalam jiwa guru,eloklah berundur dari menjadi guru",tegas beliau semasa menyampaikan ucapan mewakili Pengarah Pelajaran sewaktu Majlis Taklimat dan Penyampaian Surat Penempatan Guru Baru SR dan SM di Bilik Mesyuarat Alamada tengah hari tadi.

Pada sebelah pagi En.Salim Ghani,KPP Sektor Pengurusan Sekolah dalam ucapan beliau menggesa supaya guru-guru baru bersyukur kerana ditawarkan kerja tetap oleh kerajaan di saat beribu-ribu rakan-rakan lain yang ada ijazah masih lagi berhempas pulas menjadi Guru Sandaran Tidak Terlatih dan berharap diserap sebagai guru tetap.

Guru-guru baru telah diberi taklimat oleh pegawai-pegawai JPN seperti berkaitan perkhidmatan,pengurusan sekolah dan sebagainya sebelum diserahkan surat penempatan masing-masing. Alhamdulillah nampak semua ceria dan berjalan lancar. Kita amat mengharapkan guru-guru lama di sekolah dapat sama membimbing guru-guru baru ini supaya mereka dapat memberi sumbangan berkesan menjayakan misi pendidikan negeri dan  negara.

Selamat Bertugas Cikgu ! Terima Kasih Cikgu!

No comments:

Post a Comment