Wednesday, December 9, 2009

SK Padang Landak akan dibuka tahun depan


Tahun 2010 jumlah sekolah kebangsaan ialah 345 buah apabila SK Padang Landak,Besut akan menjadi ahli terbaharu. Sementara sekolah rendah pendidikan khas tetap dua buah. Ini semua menjadikan jumlah sekolah rendah 347 buah.

Mesyuarat penyerahan telah diadakan pada 8 Disember 2009 antara JKR,JPN,PPD Besut dan kontraktor terbabit. SK Padang Landak terdiri dari 24 bilik darjah dilengkapi dengan pelbagai kemudahan moden antara rekabentuk yang menarik dan tercanggih. Kos keseluruhan sekolah ini hampir RM12 juta.Ini adalah peluang pendidikan terbaik untuk masyarakat setempat yang disediakan kerajaan melalui peruntukan dana khas.

Satu mesyuarat penyelarasan akan diadakan pada 16 Disember 2009 di Pejabat Pendidikan Daerah Besut antara wakil Sektor Pengurusan Sekolah,Sektor Khidmat Pengurusan dan Pembangunan,PPD Besut,Guru Besar,GPK dan guru-guru SK.Padang Landak. Selepas itu satu latihan penyelenggaraan alatan makanikal akan dilaksanakan antara pihak sekolah,JKR dan PPD Besut.

Selamat bertugas kepada Guru Besar,GPK dan guru-guru serta kakitangan sekolah Padang Landak. Anda semualah pencorak kegemilangan pendidikan sekolah ini.

1 comment: