Tuesday, February 9, 2010

Pertukaran Guru Besar / Penolong Kanan DG41(KUP) / DG44(KUP)


Bahagian Pengurusan Sumber Manusia(BPSM),Kementerian Pelajaran Malaysia telah mengeluarkan surat Permohonan Kelulusan Pertukaran Guru Besar / Penolong Kanan DG41(KUP) / DG44(KUP). Surat KP(PP)0063/105/1/1/Jld.13/(2) bertarikh 8 Januari 2010 akan menjadi rujukan sumber kuasa bagi membolehkan Guru Besar / Penolong Kanan pada gred berkenaan bertukar.

Berita ini pasti menggembirakan Guru Besar / Penolong Kanan terutama bagi yang telah lama bertugas di luar daerah tempat tinggal mereka. Walau bagaimanapun kebenaran bertukar hanya diluluskan bagi pergerakan Guru Besar / Penolong Kanan dari Sekolah Gred A ke Gred A, dari Sekolah Gred B ke Gred B dan dari Sekolah Gred B ke Sekolah Gred A. Manakala pertukaran dari Sekolah Gred A ke Gred B tidak dibenarkan.

Mana-mana Guru Besar / Penolong Kanan DG41 (KUP) / DG44 (KUP) yang ingin bertukar boleh mengisi Borang Permohonan yang boleh diperolehi di sini dan memanjang permohonan melalui Pegawai Pelajaran Daerah masing-masing ke Panel Jabatan di Unit Penyeliaan Sekolah Rendah.

2 comments:

  1. It's actually a great and useful piece of information. I'm happy that you just shared
    this useful info with us. Please stay us up to date
    like this. Thank you for sharing.

    My weblog :: komunikuj.zive.sk

    ReplyDelete
  2. link ni masuk scribd..kena byr klu nk dload..aduh

    ReplyDelete