Tuesday, January 6, 2015

Misi bantuan banjir JPN Terengganu

DUNGUN - JPN Terengganu sebagaimana institusi dan badan-badan bukan kerajaan yang lain turut sama menghulurkan sumbangan berupa barangan, kewangan dan tenaga bagi membantu meringankan beban mangsa banjir khususnya di Terengganu. Misi bantuan terutama difokuskan kepada membersih sekolah-sekolah yang terlibat dengan banjir sama ada ditenggelami ataupun sebagai pusat pemindahan sementara.

Pada 4 Januari 2014 para pegawai JPN Terengganu telah mengadakan gotong-royong membersih SK Pusat ,Kemaman  yang ditenggelami banjir. Pegawai-pegawai terlibat terdiri dari berbagai peringkat dan sektor yang dihantar khas bagi membantu menyusun dan membersih SK Pusat mengghadapi persediaan persekolahan 2015 pada 11 januari depan.

Selain dari itu selepas banjir surut pelbagai misi bantuan dihantar oleh warga pendidik di dalam Terengganu dan keluar negeri
Terengganu . Antaranya misi bantuan PPD Hulu Terengganu, PPD Setiu, PPD Besut dan beberapa buah sekolah ke negeri Kelantan khususnya ke SMK Manik Urai. Semangat simpati dan setiakawan setidak-tidaknya memberi semangat dan inspirasi kepada rakan-rakan yang ditimpa musibah.

Pada hari ini misi bantuan JPN Terengganu ke SK Kuala Jengal, Dungun. Daerah Dungun bahagian hulu yang juga merupakan kawasan agak teruk dilanda banjir dan banyak sekolah terjejas. Misi ini disertai sama oleh Dato' Seri Dr Khir Mohamad Yusof, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia dan En. Zakaria bin Husin, Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu. Anggota misi terdiri dari pegawai pelbagai peringkat membersihkan SK Kuala Jengal agar ianya dapat beroperasi dengan sempurna pada 11 Januari nanti.

Kita berharap menjelang 11 Januari nanti semua sekolah di Terengganu dapat beroperasi dengan teratur dan sempurna. Kita percaya pihak berkaitan telah membuat anggaran kos ataupun memperolehi pelbagai keperluan persekolahan dari syarikat pembekal bagi mengganti perabut dan juga peralatan yang rosak
akibat banjir. Tahniah dan terima kasih kepada mereka yang menyertai misi ini.


No comments:

Post a Comment