Thursday, June 25, 2015

Pelancaran Tabung Bencana Gempa Bumi Sabah

KUALA TERENGGANU - Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu pagi ini telah melancarkan Tabung Bencana Gempa Bumi Sabah. Majlis pelancaran tabung berkenaan telah disempurnakan oleh Tuan Haji Shafruddin bin Ali Husain di Dataran Perhimpunan Jabatan Pendidikan Negeri dengan dihadiri Timbalan Pengarah, Ketua-Ketua Sektor dan warga jabatan pendidikan negeri.

Tuan Haji Shafruddin Ali Hussain dalam ucapan ringkasnya menyeru semua warga jabatan, guru dan pelajar negeri ini mengambil peluang di bulan Ramadhan yang mulia untuk sama-sama menghulur sumbangan bagi membantu sedikit sebanyak mangsa musibah itu. Menurut analisa mudah beliau kalau setiap kakitangan jabatan termasuk PPD, semua guru menderma sekurang-kurangnya seringgit dan setiap murid sekurang-kurangnya sepuluh sen maka hampir lima puluh ribu sumbangan dapat dikutip.

Beliau berharap ibu bapa dapat menggalakkan anak-anak yang bersekolah sekurang-kurangnya sepuluh sen dan yang ingin menderma lebih sangat dialu-alukan. Beliau juga berharap agar pihak jabatan mengambil inisiatif lebih proaktif di masa-masa akan datang bagi menyemarakkan budaya membuat kebajikan
kepada warga, para guru dan para pelajar.

Selamat menyumbang dan berbuat kebajikan di bulan Ramadhan.


No comments:

Post a Comment