Thursday, January 21, 2016

Taklimat dan Penyampaian Surat Penempatan Guru Baru ke SJKC

KUALA TERENGGANU , 21 JAN- Hari ini seramai 16 orang guru baru yang kesemua berketurunan Cina hadir menghadiri taklimat dan menerima surat penempatan mereka ke SJKC di Bilik Mesyuarat Anjung Ilmu, Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu. Pengarah Pendidikan Negeri Tuan Haji Shafruddin bin Hj Ali Husain telah menyampaikan surat pelantikan tersebut. Turut hadir ialah Penolong Pengarah Pengurusan Guru, Penolong Pengarah Data & ABM, Ketua Unit Latihan serta Penyelia Kanan di PPD seluruh negeri

Terdahulu dari itu, Pengarah Pendidikan Negeri mengingatkan guru-guru ini sentiasa berterima kasih kepada kerajaan kerana terus menempatkan guru dalam situasi seperti sekarang dan di saat ramai lagi rakan-rakan mereka masih menunggu penempatan. Rasa terima kasih dan bersyukur perlu diterjemah dengan memberi perkhidmatan terbaik dan sentiasa menyokong usaha dan dasar-dasar kerajaan.Beliau juga menegaskan guru-guru yang ditempatkan di Terengganu patut bersyukur kerana semua sekolah termasuk sepuluh SJKC dapat dihubungi dengan kenderaan darat berbanding dengan sekolah-sekolah di pedalaman Sabah dan Serawak. Beliau juga menjelaskan secara terperinci tentang program Memperkasakan Transformasi Pendidikan dan berharap gurru-guru melaksanakan dengan penuh kesedaran dan tanggungjawab.

Ketua Unit Naik Latihan, En. Noor Azman sebelum itu telah menyampaikan taklimat serta tugasan yang perlu dilaksanakan guru-guru baru di bawah Program Pembangunan Guru Baru. Sementara taklimat penempatan telah disampaikan oleh Penolong Pengarah Guru, En.Wan Mazlan bin Wan Hamat. Pecahan daripada guru berkenaan ialah 4 orang (Serawak), 6 orang (Terengganu) 1 orang (Penang) 5 orang (Kelantan).

Kita berharap dengan penempatan guru-guru ini masalah kekurangan guru di SJKC sedikit sebanyak dapat di atas dan prestasi murid SJKC dapat dipertingkatkan.

No comments:

Post a Comment