Tuesday, July 7, 2015

Perdana Menteri Meluluskan RM3 juta untuk pembinaan dewan serbaguna Imtiaz Besut

 Yab Dato’ Seri Haji Mohd Najib Tun Abdul Razak Perdana Menteri Malaysia, 
ketika berucap dihadapan rakyat Terengganu ketika perasmian 
Sekolah Menengah Imtiaz,Besut, Terengganu Darul Iman.

Kehadiran YAB Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak hari ini ke Sekolah Menengah Imtiaz Terengganu memberi kemudahan baharu kepada sekolah itu.

Beliau yang telah meluluskan peruntukkan sebanyak Rm3 juta untuk pembinaan dewan serbaguna yang dilengkapi dengan kemudahan terkini bagi memenuhi keperluan pelajar .

” kita berharap sekolah ini bakal melahirkan ramai ilmuan Islam dimasa akan datang serta menjadikan sekolah ini tempat lahirnya pemimpin Islam, katanya ketika berucap pada majlis perasmian sekolah Menegah Imtiaz Yayasan Terengganu Besut.

Selain daripada itu, Najib Razak meminta rakyat agar bertenang dan jangan bimbang dengan isu-isu yang digembar gemburkan oleh media asing membabitkan kepimpinannya dalam Mentadbir negara.

“saya sebagai Perdana Menteri tidak akan mengkhianati rakyat dari dulu sehingga sekarang”

“saya berterima kasih kepada seluruh kepimpinan UMNO Terengganu yang berdiri teguh dalam memberi sokongan dan kepercayaan kepada saya”

“saya juga berterima Kasih kepada Mursydul Am Pas, Datuk Harun Din yang berkata tidak masuk akal Perdana Menteri boleh songlap duit” ujurnya lagi.

Beliau memberi jaminan kebenaran akan terbukti juga akhirnya, dan memohon agar rakyat bersatu hati dalam menangkis segala tuduhan terhadap kerajaan dan pemimpin negara walaupun mereka berbeza dari segi fahaman politik.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

أُوصِيكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَالسَّمْعِ وَالطَّاعَةِ وَإِنْ عَبْدًا حَبَشِيًّا فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ بَعْدِى فَسَيَرَى اخْتِلاَفًا كَثِيرًا فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِى وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الْمَهْدِيِّينَ الرَّاشِدِينَ تَمَسَّكُوا بِهَا وَعَضُّوا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ وَإِيَّاكُمْ وَمُحْدَثَاتِ الأُمُورِ فَإِنَّ كُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ

“Aku wasiatkan kepada kalian untuk bertakwa kepada Allah, tetap mendengar dan ta’at kepada pemimpin walaupun yang memimpin kalian adalah seorang budak dari Habasyah. Karena barangsiapa di antara kalian yang hidup sepeninggalku nanti, dia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka wajib bagi kalian untuk berpegang pada sunnah-ku dan sunnah Khulafa’ur Rasyidin yang mereka itu telah diberi petunjuk. Berpegang teguhlah dengannya dan gigitlah ia dengan gigi geraham kalian. Jauhilah dengan perkara (agama) yang diada-adakan karena setiap perkara (agama) yang diada-adakan adalah bid’ah dan setiap bid’ah adalah kesesatan (HR. At Tirmidzi no. 2676. ia berkata: “hadits ini hasan shahih”)

sumber : Terengganu Times

No comments:

Post a Comment