Sunday, February 28, 2016

Majlis Penyerahan Watikah Pelantikan Ketua Sektor

KUALA TERENGGANU - Jam 4.00  petang tadi telah berlangsung Majlis Penyerahan Watikah Ketua Sektor Pengurusan Sekolah dan Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Akademik oleh Yang Berusaha Tuan Haji Safruddin bin Haji Ali Hussain, Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu. Majlis telah diadakan di Bilik Mesyuarat Alamanda, Jabatan  Pendidikan Negeri Terengganu.

En. Azhar bin Abu Bakar, Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Akademik telah dilantik sebagai Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Sekolah menggantikan En. Ahmad Shukor bin Mansor yang bersara wajib pertengahan Januari lepas. Sebelum ini En. Azhar Abu Bakar adalah mantan Pegawai Pendidikan Daerah Kuala Terengganu. Beliau pernah menjawat jawatan sebagai Pengetua SMK Padang Pulut, Dungun, Terengganu. Beliau yang mempunyai pengalaman pengurusan yang luas serta "cool" dan tenang dikatakan oleh banyak pihak sangat sesuai berada di "hot chair" ini.

Sementara tempat yang dikosongkan oleh En. Azhar Abu Bakar  telah diisi oleh En. Azman bin Othman, Pengetua SMK Pengkalan Berangan, Marang. Sektor Pengurusan Akademik tidak asing bagi beliau kerana beliau adalah mantan Ketua Penolong Pengarah Bahasa di sektor berkenaan yang mahir Bahasa Inggeris. Sebelum itu beliau lama berkhidmat di BTPN Terengganu sebagai Penolong Pengarah dan fokusnya berkaitan peningkatan Bahasa Inggeris.

Kita percaya kombinasi pasukan pengurusan yang mantap dapat merealisasikan aspirasi PPPM, TTB dan MTP yang dilaksanakan dan didokong bersungguh-sungguh oleh pengarah dan warga guru negeri Terengganu.


No comments:

Post a Comment