Monday, November 21, 2011

Taklimat Orientasi Guru Baru Sekolah Rendah Terengganu

KOTA BHARU - Unit Sekolah Rendah, Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu telah mengadakan taklimat berkenaan pada 19 - 21 November 2011 di Sutra Inn, Kota Baharu. Guru-guru berkenaan seramai 20 orang adalah Ambilan KPLI SR Jun 2010 yang ditempatkan di Terengganu pada 20 Oktober 2011 yang lalu. Kesemua mereka adalah opsyen Bahasa Inggeris untuk SK dan SJKC. En. Kamal bin Abdullah, Penolong Pengarah Guru SR telah bertindak sebagai Pengurus Taklimat ini.

Perasmian Taklimat ini telah disempurnakan oleh Ketua Sektor Pengurusan Sekolah, En. Zakariah bin Ali pada petang 19 November 2011. Guru-guru ini telah diberi pelbagai input berkaitan perkhidmatan, tugas dan peranan, perjawatan serta laluan kerjaya.

Pagi ini peserta didedahkan laluan kerjaya oleh En. Rosli bin Chik, Ketua Unit Naik Pangkat, Sektor Khidmat Pengurusan dan Pembangunan, Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu. Pendedahan awal ini sangat relevan dengan perubahan struktur perkhidmatan di masa laluan kerjaya guru di sekolah untuk kenaikan pangkat semakin luas dan singkat. Respone peserta terhadap kandungan ceramah ini sangat baik.

Ketua Unit Sekolah Rendah, En. Jelani bin  Sulong telah menyempurnakan majlis penutupan taklimat ini. Dalam ucapannya beliau mengingatkan semua peserta bersyukur kerana berpeluang ditempatkan di Terengganu dalam keadaan perjawatan sudah tepu. Tetapi kerana opsyen yang kritikal mereka beroleh peluang teristimewa ini. Oleh itu beliau berharap agar semua peserta dapat memberi pekhidmatan terbaik sebagai satu pernyataan syukur atas penempatan ini.


No comments:

Post a Comment