Wednesday, November 23, 2011

Memperkasakan SK : Ini satu buktinya


WEE LI LEE...satu-satunya pelajar yang berbangsa Cina di SK.Renek yg mendapat 5A dalam UPSR 2011...Wee Li Lee ..telah membuktikan pelajar Cina juga boleh cemerlang di Sek. Keb. Renek..(SK)..Tahniah Wee!

Komen USR Blogger Team. 
Tentunya pernah kita dengar suara sumbang yang mempersoalkan kewibawaan SK sebagai sekolah yang sesuai untuk semua kaum mendapat pendidikan terbaik dalam negara ini. Seolah-olah SK terutama di luar bandar hanya untuk golongan miskin  dan pada sesetengah pihak sebagai sekolah "low class".  Namun hari ini semua kenyataan tersebut meleset sama sekali apabila kita merujuk keputusan UPSR 2011 banyak sekolah luar bandar mencapai keputusan cemerlang. Begitu juga dengan adik Wee Li Lee telah membuktikan dengan belajar di SK Renek, Besut  beliau juga mampu mencapai 5A. Tahniah atas kejayaan dan keyakinan keluarga Wee terhadap SK yang berhampiran tempat tinggalnya.

Kita berharap kepada Guru Besar dan warga sekolah SK seluruh negeri agar mampu memperkasakan sekolah masing-masing supaya sekolah anda kalian menjadi pilihan utama ibubapa tanpa mengira bangsa, agama dan latarbelakang. Tahniah Guru Besar Cemerlang, SK Renek !

No comments:

Post a Comment