Tuesday, January 24, 2017

Pemantauan ke SOA SK Sungai Pergam

Pada 18 Januari 2017, saya selaku Pegawai Meja SMOA Terengganu bersama-sama En. Azahar bin Abu Bakar, Ketua Sektor Pengurusan Sekolah dan En. Rosli bin Chik, Penolong Pengarah, Sektor Pengurusan Sekolah telah mengadakan pemantauan pengurusan sekolah di SK Sungai Pergam, Kemaman.

Tujuan utama kehadiran kami untuk memantau pengurusan pengoperasian sekolah bagi tahun 2017 di samping memberi apresiasi dan sokongan pada kepada salah sebuah SMOA Terengganu yang telah berusaha gigih membina reputasi. En. Mohd Shafie A.Bakar, Guru Besar, SK Sungai Pergam dalam taklimatnya melahirkan rasa terima kasih kepada Pengarah Pendidikan, PPD Kemaman dan semua pihak yang bersungguh-sungguh membantu SK Sungai Pergam hingga pencapaian kehadiran 2016 mencapai 83.49% melebihi KPI Menteri : 82%

Sementara itu menurut beliau UPSR 2016 sekolah mencapai GPS 3.42 dan pencapai terbaik sepanjang 5 tahun. Pada tahun 2017 sekolah mensasarkan GPS kepada 3.41.  Ketua Sektor dalam ucapan mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada pihak sekolah pada tahun 2017 pihak sekolah dapat melonjakkan pencapaian kepada KPI Baru Kehadiran 88.00% dan KPI Kadar Peralihan Tahun 6 ke Tingkatan 1 sebanyak 82% . Ketua Sektor juga merasa kagum dengan lonjakan rangking SK Sungai Pergam ke 325/352 yakni mengatasi sekolah harian yang lain. Beliau menyeru agar guru jangan cepat mengalah tetapi terus berusaha mencuba sentiasa mendapat "kepercayaan" masyarakat Orang Asli. Menurut beliau bila masyarakat percaya kepada sekolah mereka bekerjasama dengan baik.

Tahun 2017, kita doakan SK Sungai Pergam akan terus maju dan mencipta sejarah.

No comments:

Post a Comment