Sunday, October 10, 2010

Taklimat dan Penempatan GSST Program Khas Pengsiswazahan Guru Sekolah Rendah Siri 2

Pada hari ini seramai tiga belas orang lagi guru baru masuk ke sekolah rendah di negeri Terengganu selepas sepuluh orang masuk pada akhir September yang lepas.Meraka adalah seratus peratus guru Bahasa Inggeris Program Khas Pensiswazahan  Guru Sarjana Muda Pendidikan antara IPGM dengan pihak universiti.Taklimat dan Penempatan GSST Program Khas Pengsiswazahan Guru Sekolah Rendah Siri 2 ini telah diadakan di Sumai Suite Hotel,Kuala Terengganu.

En. Jelani bin Sulong,Ketua Unit Pengurusan Sekolah Rendah dalam taklimatnya mengucapkan tahniah kerana mereka semua ditempatkan ke negeri Terengganu iaitu negeri asal mereka sedangkan ramai lagi rakan-rakan mereka dalam program yang sama terpaksa ditempatkan di negeri lain. Penempatan mereka sebagaimana surat arahan kementerian mereka perlu ditempatkan di sekolah pedalaman atau sekolah luar bandar atau sekolah yang sukar ditempatkan guru.

Taklimat hari ini turut dihadiri oleh pegawai dari Unit Pengurusan Sekolah Rendah dan semua Penyelia Kanan PPD seluruh negeri. Taklimat dimulakan dengan Ketua Unit Pengurusan Sekolah Rendah sebagai mewakili Pengarah Pelajaran Negeri. Kemudian diikuti dengan taklimat Pentadbiran oleh En.Kamal bin Abdullah,Penolong Pengarah Pengurusan Guru. En.Mat Lin bin Mohd Nor,Penolong Pengarah Data dan ABM pula menyampaikan taklimat berkaitan perkhidmatan. Sementara taklimat terakhir mengenai motivasi disampaikan oleh En.Mat Lazim Noor,Penyelia Kanan Cemerlang Unit Pengurusan Sekolah Rendah.

Penyampaian surat penempatan oleh Ketua Unit Pengurusan Sekolah Rendah diadakan selepas taklimat.Guru-guru baru ini akan dipertemukan dengan semua Penyelia Kanan PPD bagi mendapat pelbagai maklumat berkait dengan sekolah penempatan. Mereka akan melapor diri di sekolah masing-masing mulai 11 Oktober 2010.

Tahniah Cikgu dan Selamat Bertugas !


No comments:

Post a Comment