Monday, March 8, 2010

Perayaan Hari Guru Negeri Tahun 2010

Hari ini telah diadakan Mesyuarat JK Induk Hari Guru Negeri Terengganu bagi tahun 2010.Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Pengarah Pelajaran Negeri telah mengambil ketetapan dasar bahawa Sambutan Hari Peringkat Negeri tahun ini akan diadakan dua minggu selepas Pelancaran Peringkat Kebangsaaan pada 16 Mei di Kuantan,Pahang Darul Makmur. PPD Kuala Terengganu yang dipilih sebagai tuan rumah sambutan itu dijangka akan mengadakan sambutan ini di Universiti Darul Iman Malaysia atau di Universiti Malaysia Terengganu.

Mesyuarat juga telah mengekalkan anugerah-anugerah utama pada sambutan yang lepas di samping menggugurkan beberapa aktiviti selaras dengan aktiviti di peringkat kebangsaan. Beberapa aktiviti baru seperti Pertandingan Menulis Artikal Pendidikan Kategori Guru, Pidato Guru Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris dan beberapa lagi dimasukkan dengan harapan sambutan tahun ini lebih baik dan lebih meriah.

Aktiviti-aktiviti akan dikelolakan oleh Sektor-Sektor di JPN,Bahagian Teknologi Pendidikan dan Majlis Sukan & Kebudayaan Perkhidmatan Pendidikan Terengganu dalam masa terdekat ini.

No comments:

Post a Comment